استانی

پس از ادغام شرکت های آبفا شهری و روستایی انجام شد:

ارتقاء شرایط تامین آب ۷۰۰روستا در خراسان رضوی

کد خبر : 30366

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از ارتقاء شرایط تامین آب شرب ۷۰۰روستا در این استان خبر داد.

صبح مشهد– سید ابراهیم علوی گفت: مشکل تامین آب شرب این تعداد روستا پس از اجرای طرح یک پارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی با تلاش بی وقفه همکاران و با وجود کمبود منابع مالی رفع شده و یا کاهش یافته است که اقدام یزرگی در این حوزه محسوب می شود.
علوی خاطر نشان کرد: بخشی از این روستا ها مربوط به شهرستان های تریت جام ، سبزوار ، بردسکن ، خواف و نیشابور می باشد که مدیران و همکاران این مناطق با دست خالی مشکل آب شرب ساکنان روستایی را حل کردند که جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به سقایی دو هزار و ۸۰۰ روستا توسط آبفا خراسان رضوی گفت: ۹۱درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش آبفا قرار دارند و ۹درصد باقیمانده هم به صورت خود گردان اداره می شوند که بر اساس مصوبات استانداری این تعداد روستا هم تحویل آبفا خواهند شد.
مدیرعامل آبفای خراسان رضوی اعلام کرد: ۲۰۰ روستای استان به طور دائم و بین ۷۰ تا ۸۰ روستا هم به شکل متغیر با تانکر آبرسانی می شوند و در شرایط اضطرار هم ۱۳ دستگاه تانکر کمکی توسط استانداری در اختیار آبفا قرار می گیرد.
سید ابراهیم علوی همچنین از اختصاص هزارو ۲۰میلیاردریال اعتبار صندوق توسعه ملی برای تکمیل ۲۸ مجتمع آبرسانی روستایی در استان خبر داد که تعدادی از این مجتمع ها در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
علوی از جمله راه های تامین منابع مالی اجرای پروژه های آبرسانی و تامین آب در استان را استفاده از ظرفیت خیرین و سرمایه گذاری بخش خصوصی اعلام کرد که در دستور کار آبفا استان قرارگرفته و نتایح خوبی هم در این بخش عاید شده است.
وی با بیان اینکه آبفا صرفا موظف به تامین آب شرب و بهداشتی مشترکان می باشد و تعهدی در قبال آب دام ندارد از مصرف آب بهداشتی و شرب برای دام و آبیاری باغ به عنوان چالش حوزه آب روستا نام برد.
سید ابراهیم علوی یاد آور شد: در هر شبانه روز ۱۲۰لیترآب برای هر مشترک از طریق شبکه و یا تانکرتامین می شود در حالیکه بخشی از این سهمیه صرف دام و طیور شده و کمبود آب را بعضا در روستاهای انتهای خط مجتمع های آبرسانی باعث می شود.
علوی در ادامه از نحوه عملکرد برخی اصحاب رسانه در خصوص مشکل آب شرب روستاها به ویژه روستای بشیرآباد شهرستان تربت جام گلایه کرد و متذکر شد: اطلاع رسانی یک سویه باعث تضییع زحمات شبانه روزی مدیران و کارکنان شرکت های تبصره دو و امورهای تابعه در تامین آب روستاها با وجود کمبودها و نیز نگرانی روستائیان می شود.
وی گفت: آبفا خراسان رضوی پس از طرح یک پارچه سازی و قبل از رسانه ای شدن مشکل آب این روستا و دیگر روستاهای استان کار طراحی پروژه های آبرسانی به روستا ها و راه های تامین منابع مالی را با جدیت فراوان شروع کرده است و همچنان دنبال می کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن