پایتخت فرهنگ اسلامی

تولیت آستان قدس رضوی: همفکری با این آستان محدود به جریان خاصی نخواهد بود

کد خبر : 30223

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در استفاده از نقطه نظرات افراد و بهره‌گیری از پشنهادات، ایده‌ها و طرح‌های خوب هیچ ممیزی قائل نیستیم و دایره مشورت و همفکری این آستان مقدس محدود به یک جریان یا افراد خاصی نخواهد بود.

صبح مشهد– حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی روز چهارشنبه در مراسم معرفی مدیر عالی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: در تصمیمات اساسی هیچگاه به صورت فردی تصمیم نگرفته‌ بلکه با مجموعه‌های مختلف مشورت کرده‌ایم و این شوراها و هیات‌های امنا نیز بر اساس همین رویکرد با هدف استفاده از ظرفیت‌ها تشکیل شده‌اند.
وی ادامه داد: ساختار جدید می‌تواند کار را تسهیل، تسریع و هم‌افزایی و همکاری میان بخشی را ارتقا و نظارت را تسهیل کرده و از بوروکراسی‌های دست و پاگیر اداری جلوگیری کند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: حرم مطهر رضوی متعلق به همه انسان‌ها با هرنوع گرایش و سلیقه است زیرا حضرت امام رضا (ع) امام تمام بشریت است بر همین اساس، افراد صاحب‌نظر، دغدغه‌مند و علاقه‌مند نسبت به دستگاه مقدس حضرت امام رضا (ع) بسیار هستند، اما با توجه به محدودیت‌ها تعداد مشخصی از افراد صاحب نظر و با تجربه در حوزه های مرتبط را انتخاب کردیم که این امر به معنای محدودیت دایره مشورت و همفکری صرفا با این افراد نخواهد بود.
وی افزود: هرکس با هر سلیقه سیاسی و فکر اگر ایده‌ای در خصوص حوزه‌های کاری آستان قدس رضوی داشته باشد از آن استقبال می‌کنیم و خود را نیازمند مشورت می‌دانیم و در استفاده از نقطه نظرات افراد و بهره‌گیری از پشنهادات، ایده‌ها و طرح‌ها هیچ ممیزی قائل نیستیم.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی ادامه داد: استفاده از خرد جمعی و کار کارشناسی مبنای عمل آستان قدس رضوی است و از ابتدا در به‌کارگیری نیروهای جوان اهتمام ویژه داشته و تاکنون نیز اینگونه عمل کرده‌ایم و پس از این نیز همین رویه را خواهیم داشت زیرا معتقدیم باید نسل جوان وارد عرصه شود اما این به معنای نادیده گرفتن تجربیات ارزشمند پیشکسوتان نیست.
وی گفت: نیروی جوان در کنار تجربیات پیشکسوتان می‌تواند منجر به نتیجه مطلوب شود و شوراها و هیأت‌ های امنای جدید برای استفاده از دانش و تجربه افراد باسابقه، خبره و صاحب‌نظر تشکیل‌ شده‌ است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: طی مطالعات و بررسی‌های فراوان و مشورت با صاحب‌نظران امر، کلیه مجموعه‌ها و بخش‌های کاری آستان قدس رضوی در ذیل چهار بخش تخصصی شامل حرم مطهر، بنیاد بهره‌وری موقوفات، سازمان علمی و فرهنگی و بنیاد کرامت رضوی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در چارت جدید مسوولیت اماکن متبرکه رضوی برعهده مدیریت عالی حرم مطهر خواهد بود و تمام بخش‌های درگیر در حوزه حرم مطهر زیر نظر این مدیریت ادامه فعالیت خواهند داد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی گفت: در بازنگری‌های انجام شده در هیات ‌مدیره‌ها و شوراهای آستان قدس رضوی، تأکید ما بر حضور افراد با تخصص‌های مختلف مورد نیاز در هیات ‌مدیره‌ها و شوراها بوده است، حوزه حرم مطهر با توجه به حضور انبوه زائران و گستره فضا و تنوع خدمات، می‌طلبید که خود یک هیات ‌امنایی متشکل از افراد صاحب نظر و با تجربه در حوزه های مختلف و مرتبط با امر زائر و زیارت داشته باشد که اعضای آن مشخص و منصوب شدند.
وی افزود: شورای راهبردی موقوفات، شورای علمی و فرهنگی و هیات ‌مدیره بنیاد کرامت رضوی از دیگر بخش‌هایی است که در ساختار جدید تشکیل شده است و ۲ هیأت امنای دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی، امام رضا (ع) و بیمارستان رضوی، براساس قانون در فعالیت های خود از خردجمعی بهره‌مند خواهند شد.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: مدیران آستان قدس رضوی با نظارت و ارزیابی مستمر نحوه ارائه خدمت به زائران در حرم مطهر را پیگیری کنند، در حرم مطهر مسائل ریزودرشت بسیار وجود دارد که باید به‌طور مستمر رصد شوند، سامانه ۱۳۸ یکی از راه‌های ارتباطی مردم با این دستگاه نورانی است که می‌تواند به مدیریت حرم مطهر بسیار کمک کند، اما باید از تمام ظرفیت‌ها برای رصد ضعف‌ها و مشکلات با هدف ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران استفاده کرد.
وی گفت: برخی از گزارشات و مشکلات نیاز به گردش کار و بودجه دارند، اما برخی را می‌توان در لحظه مرتفع کرد، لذا رفع ایرادات در اماکن متبرکه در کمترین زمان ممکن باید مورد توجه باشد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی افزود: هم‌افزایی و همکاری تمام بخش‌های آستان قدس رضوی با مدیریت حرم مطهر باید انجام شود، مهمترین رسالت آستان قدس رضوی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توجه به مقوله “زائر و زیارت” است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن