پایتخت فرهنگ اسلامی

در دهه وقف

پروژه‌های عمرانی موقوفه‌ محور خراسان رضوی افتتاح می شود

کد خبر : 24261

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی موقوفه‌ محور استان در دهه وقف خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده ظهر امروز در نشست خبری دهه وقف اظهار داشت: ۱۵ پروژه عمرانی از جمله ۱۰ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت هزار کیلو وات همزمان با دهه وقف در خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

احمدزاده با اشاره به اینکه منشاء وقف، حیات ابدی و توشه‌ای برای آخرت است درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این دهه افزود: وقف و‌ بهره‌وری موقوفات و رونق تولید، وقف و خدمات اجتماعی، وقف و دفاع متبرکه زمینه ساز گام دوم انقلاب، وقف و محیط زیست، بهداشت و سلامت، وقف و تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی، وقف؛ مهدویت و تمدن نوین اسلامی، وقف و توسعه پژوهش فناوری دانش بنیان، وقف و موسسات خیریه و توسعه مشارکت‌های مردمی و وقف، رسانه و تکریم واقفین خیراندیش برنامه‌های دهه وقف امسال است.

وی با بیان اینکه در این ۱۰ روز ۴۵ نشست علمی و صنفی پیش بینی شده است، ادامه داد: در همایشی یاوران وقف استان و شهرستان تجلیل می‌شوند. ۴۰ تجلیل شونده در این همایش از سرمایه‌گذاران، پژوهشگران، اصحاب رسانه و غیره خواهند بود.

احمدزاده از برپایی نمایشگاه وقف خبر داد و گفت: ۱۱ نمایشگاه در مشهد و شهرستان ها با موضوع وقف برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵ روز اول دهه وقف همزمان با عزاداری‌های آخر ماه صفر است، گفت: با توجه به اینکه ۵ روز اول این دهه مصادف است با عزاداری‌های آخر ماه صفر برنامه‌هایی را پیش بینی کرده‌ایم. در همین راستا ۱۰۰۰ بطری آب آشامیدنی در مسیر ایستگاه‌های خدمت‌گذار به زائرین داده ارائه می‌شود؛ همچنین ۱۴ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان نیز برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: ۱۲۱ مورد وقف جدید در اداره کل اوقاف و امور خیریه ثبت شده تا در مجموع موقوفات ثبت شده استان به ۲۵ هزار و ۵۲۴ مورد برسد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن