اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

امام جمعه مشهد: تیم مذاکره کننده برجام در برابر تهدیدات دشمن عقب‌نشینی نمی‌کند

کد خبر : 47818

امام جمعه مشهد گفت: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در برجام مقتدرانه از حق ملت ایران دفاع می‌کند و در برابر تهدیدات دشمن عقب‌نشینی نمی‌کند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد، در حرم مطهر رضوی افزود: یک فرد متدین، تحصیل کرده و سیاستمدار در راس تیم مذاکره کننده ایرانی قرار دارد که تسلیم خواسته‌های دشمن نمی شود.

وی با اشاره روز مباهله در دوران پیامبر اکرم (ع) و ارتباط آن با شرایط کنونی کشور بیان کرد: مذاکره با کفار جریان همان مباهله است، کفار اگر پای مذاکره بیایند و حرفی بزنند، عمل نمی‌کنند زیرا دشمن به کمتر از نابودی ما راضی نیست و تا به خواسته خود نرسد، دست بردار نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: آن دسته از افرادی که گمان می کنند مذاکره با کفار سبب حل مشکلات می شود، بدانند که این امر نه تنها مشکلات را کم نمی کند بلکه بر معضلات نیز می‌افزاید.

وی افزود: مباهله راهبردی قرآنی است و قرآن به ما می گوید مذاکره با کفار بی نتیجه است، لذا مذاکره برای برجام با کفاری همچون آمریکا نتیجه ای در بر ندارد، رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا با این موضوع مخالف بودند و به طور مکرر می فرمودند که اطمینانی به استکبار جهانی نیست.

آیت‌الله علم الهدی اظهار کرد: آخر قصه مذاکره با کفار قصه مباهله است یعنی اگر حقیقت هم برای کفار روشن شود، باز هم از حق رو بر می‌گردانند و پا روی حق می گذارند.

وی اضافه کرد: وقتی دولت وقت اصرار بر انجام مذاکره داشت، رهبر معظم انقلاب موافقت کردند و گفتند به صورت یک نرمش قهرمانانه به پای مذاکره بروید اما به جای نرمش قهرمانانه، امضای برجام برای ما تبدیل به نرمش ذلیلانه شد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه هیچیک از دستاوردهای برجام محقق نشد، ادامه داد: قرار بود برجام لغو تمامی تحریم ها، چرخیدن چرخ سانتریفیوژها و کارخانه ها، ایجاد رونق اقتصادی، بی نیازی از یارانه ها، حل مشکل مسکن و مشکل ازدواج جوانان را بدنبال داشته باشد، اما اکنون با گذشت هفت سال از امضای برجام، نه تنها هیچ یک از وعده های دولت وقت محقق نشد بلکه مشکلات دیگری هم از این بابت ایجاد شد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در آن زمان بسیار تاکید کردند، اگر می خواهید برای برجام وارد مذاکره شوید و آن را امضا کنید ابتدا باید تمامی جوانب و عیوب آن را بسنجید اما در یک نشست سر و ته آن را به هم آوردند و نتیجه آن هم این شد که در کمال وقاحت رییس جمهور وقت آمریکا کل قرارداد را بر هم زد و این موضوع را رسانه‌ای کرد.

امام جمعه مشهد گفت: مسیر ما راه و مسیر اهل بیت(ع) است، لذا باید با تاسی از قرآن و سیره اهل بیت (ع) و نیز با عمل به فرآمین رهبر معظم انقلاب در دستیابی به اهداف خود گام برداریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن