اقتصادی

مدیر امور شعب قرض الحسنه امداد ولایت خراسان رضوی

پرداخت ۳۸۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان خراسان رضوی

کد خبر : 57857

مدیر امور شعب قرض الحسنه امداد ولایت خراسان رضوی گفت: تسهیلات پرداخت شده از ابتدای سال تا ۱۵ اسفند ماه توسط این صندوق ۱۶هزار و ۴۰۰ فقره، به مبلغ ۳هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال می باشد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حسن جلال به مناسبت آغاز هفته احسان و نیکوکاری و روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه بیان کرد: بی شک قرض الحسنه از ارکان اصلی هر اقتصادی به حساب می‌آید و نقش مهمی در توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی هر جامعه دارد.

مدیر امور شعب قرض الحسنه امداد ولایت خراسان رضوی با اشاره به اینکه قرض الحسنه رفتاری همراه با رحمت و رافت را در جامعه گسترش می‌دهد و نمادی الهی برای فرهنگ بشری است افزود: در سال ۱۳۹۵ با توجه به حجم فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) با مجوز بانک مرکزی صندوقی در ذیل اهداف این نهاد با نام صندوق امداد ولایت تاسیس شد.

وی تصریح کرد: نگاه کمیته امداد امام خمینی(ره) به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت توسعه مشارکت‌های مردمی در انجام امور خیر و تقویت خدمات رسانی به مددجویان و نیازمندان جامعه است. این صندوق با الگوبرداری از بانکداری اسلامی بدون ربا، تسهیلات قرض‌الحسنه را به نیازمندان و جامعه هدف خود با مشارکت خیران اعطا می‌کند و خوشبختانه تا امروز در ترویج سنت قرض‌الحسنه در کشور پیشرو بوده و در خدمت‌رسانی به جامعه محرومان موفق عمل کرده است.

جلال خاطرنشان ساخت: هم اکنون این صندوق در استان خراسان رضوی بیش از ۶۵۰ هزار مشتری دارد که از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف صندوق امداد ولایت، مددجویان تحت حمایت و نیازمندان جامعه می‌باشند گفت: وام های پرداختی در سرفصل های اشتغال و خودکفایی، احداث و تعمیرات مسکن درمان، کمک هزینه تحصیلی، ودیعه مسکن، خرید و کارگشایی می باشد.

مدیر امور شعب امداد ولایت خراسان رضوی، اصل منابع این صندوق را از سه محل سپرده گذاری خیرین، بازگشت اقساط وام های پرداختی و اختصاص اعتبار توسط کمیته امداد عنوان کرد و گفت: خیرین می‌توانند با روش‌های مختلف در یاری رساندن به محرومین و نیازمندان همراهی نمایند.

وی با تشکر از تمامی خیران و همکاران شعبه و عاملین شهرستان‌ها در جهت ارائه خدمت شایسته به جامعه هدف افزود: با تلاش‌ها و همراهی این عزیزان در سال جاری صندوق امداد ولایت استان خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات و در جذب وجوه اداره شده با مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال مقام اول کشور را دارا می‌باشد.

جلال تعداد تسهیلات پرداخت شده از ابتدای سال تا ۱۵ اسفند ماه توسط این صندوق را ۱۶هزار و ۴۰۰ فقره به مبلغ ۳هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی گفت: وام های پرداختی به مددجویان معیشت بگیر تا سقف ۲۰ میلیون تومان با ۶۰ قسط نیاز به ضامن ندارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن