اجتماعیستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

دومین جشنواره فصل شکوفایی با بیش از ۱۹ برنامه فرهنگى در مساجد مشهد برگزار مى شود

کد خبر : 11299

دومین جشنواره «فصل شکوفایی» با بیش از ۱۹ برنامه فرهنگی و آموزشی و ۱۰ برنامه تفریحی و مهارتی، به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد مقدس در مساجد این شهر برگزار می شود.
به گزارش  صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، مرتضی دبیریان با بیان این مطلب افزود: فصل شکوفایی طرحی فرهنگی با هدف ایجاد نشاط و مهارت با مرکزیت پایگاه های فرهنگی مساجد است که در چندین سرفصل برگزار می شود.
وی اضافه کرد: دوره اول «فصل شکوفایی» سال گذشته با تجربه ای خوب برگزار شد و همین باعث شد امسال دومین دوره این همایش، با برنامه های بهتر و بیشتری برگزار گردد.
دبیر طرح «فصل شکوفایی» با بیان اینکه امسال سرفصل های آموزشی این برنامه افزایش یافته است، اظهار داشت: با توجه به استقبالی که از سوی گروه های مختلف فرهنگی، مساجد، نوجوانان و جوانان از برنامه های طرح شده، امسال تصمیم گرفتیم جذابیت های تفریحی، نشاط و سرگرمی را افزایش دهیم.
وی در خصوص بخش های مختلف آموزشی و تفریحی این طرح توضیح داد: برنامه های آموزشی برای سه گروه نوجوانان و جوانان، مربیان و والدین و در ۱۹ بخش متنوع و مختلف با هدف ایجاد مهارت های زندگی در اقشار مختلف جامعه برگزار می شود.
دبیریان به تبیین برنامه های این دوره پرداخت و گفت: برنامه «بچه محل» با هدف آشنایی با آداب و رسوم ایرانی، احیا و ترویج و آموزش بازی های بومی و محلی، برنامه «گلپوش» با هدف تبیین فلسفه حجاب و بیان آسیب های اجتماعی بی عفتی، برنامه «راز عشق» با محتوای نگاهی نو به مدیریت روابط دختر و پسر و راهکارهای انتخاب صحیح همسر، برنامه «جنگ شادمانه» با هدف آشنایی با معارف و احکام در فضایی جذاب و نشاط انگیز در جهت تعلیم و تربیت اسلامی، برنامه «سواد رسانه ای» با هدف ارتقای دانش رسانه ای، برنامه «کار آفر» با هدف تاثیرگذاری در بینش و نگرش مخاطب در فضای جذاب و مفاهیم گفتمان اقتصاد مقاومتی و برنامه «مردان سرزمین من» با هدف تقویت خودباوری نوجوانان به سمت اشتغال و اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه های طرح «فصل شکوفایی» ویژه نوجوانان و جوانان است.
وی تصریح کرد: همچنین برنامه «آهوانه» با هدف تولید سوغات مرتبط با هویت و فرهنگ مشهد، برنامه «دستان هنرمند من» با هدف تقویت خودباوری نوجوانان به سمت اشتغال و اقتصاد مقاومتی، برنامه «تفریح با علم» با هدف هدایت بخشی ایرانی و آموزش مباحث کاربردی علوم در زندگی روزمره و علاقه مندی به موضوع و پرورش خلاقیت، برنامه «تابستان داغ با طعم کتاب» که شامل پویشی همگانی و مردمی در کتابخوانی و برگزاری مسابقه از کتاب های مختلف و اهدای جوایز نفیس به برگزیدگان است و برنامه «ما می توانیم» با هدف آشنایی بیشتر با دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های ویژه گروه نوجوانان و جوانان این طرح می باشد.
مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم افزود: از دیگر برنامه های این دوره می توان به «جشنواره مسجدی ها» با هدف تقویت نهاد مسجد به عنوان پایگاه فعالیت های فرهنگی و هنری و «جشنواره نواهای ضد استکباری» ویژه گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال با محتوای آهنگ ها و سرودهایی در حوزه انقلاب اسلامی، اشاره کرد.
وی درباره برنامه های ویژه مربیان که در طرح «فصل شکوفایی» برگزار می شود، تأکید کرد: دو برنامه ویژه مربیان در نظر گرفته شده که «۱۱۰ بازی خلاق» با هدف تربیتی مربی ویژه کار با کودک و نوجوان برای سازمان های فرهنگی، مهدهای کودک و مدارس، توانمندسازی در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و تشکل های مذهبی و توانمندسازی مربیان در بحث آسیب شناسی خانواده در برخورد با نوجوانان و برنامه «آموزش ساخت وسایل جذاب با پلاسوفوم یا آکاسیو» با هدف توانمندسازی دانش آموز در کمک گرفتن از وسایل بازیافتی مانند آکاسیو برای ساخت وسایل بازی و هنری جذاب و مورد استفاده، اجرا می شود.
دبیریان با اشاره به برنامه های فرهنگی که در این طرح ویژه والدین برگزار می شود، توضیح داد: سه برنامه «خانواده و مراقبت های جنسی فرزندان» با هدف کنترل بازی های بچه ها و مهرورزی به آن ها و آموزش محرم و نامحرم به فرزند تا قبل از سن بلوغ، برنامه «سواد رسانه ای» با هدف ارتقای دانش و آگاهی های پدر و مادرها از دنیای رسانه های مختلف امروز و برنامه «آشنایی با فرزندآوری و تربیت فرزند» با هدف اطلاع والدین از زمان مناسب برای فرزندآوری و دلایل این ترجیح زمانی، آشنایی با سبک های متفاوت و نوین فرزندپروری،آشنایی با عوامل موثر در تربیت، وراثت، نزدیکان، همسالان و مدرسه و رسانه، برنامه های ویژه والدین در این طرح می باشند.
وی از ارائه یارانه بهره‌مندی از ظرفیت‌های تفریحی شهر مثل استخر، سینما، پارک‌های موضوعی، باغ گیاه‌شناسی، باشگاه تیراندازی، سرای مفاخر و بوستان مینیاتوری به شرکت کنندگان در این طرح خبر داد و گفت: این ها برنامه‌هایی است که برای تشکل‌های فرهنگی مساجد در نظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به پایگاه اینترنتی Http://mkhadamat.ir مراجعه نموده یا با شماره تلفن ۳۸۴۶۵۳۲۹ تماس بگیرند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن