شهری

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد اعلام کرد: 

پیگیری تحقق مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری به مشهد مقدس

کد خبر : 48633

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور به مشهد و خراسان رضوی در یک سال گذشته، ۲۰۰ طرح مصوب شد که ۲۱ مصوبه آن قابل احصاء در مجموعه شهرداری و سازمانهای وابسته می باشد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد، علی قناویزچی با بیان اینکه مشهد مقدس به واسطه مضجع منور رضوی سالیانه پذیرای حدود ۳۰ میلیون زائر از اقصی نقاط جهان میباشد ؛ خاطرنشان کرد: حضور خیل میلیونی زائران داخلی و خارجی در بزرگترین کلانشهر مذهبی جهان، برکات فراوانی را برای پایتخت معنوی ایران اسلامی دارد از این رو شاخص ترین وظیفه شهرداری خدمت رسانی به زائرین و مجاورین این امام رئوف می باشد ، در همین راستا یکی از وظایف این اداره کل احصاء و پیگیری مصوبات و قوانین تامین مالی تا حصول نتیجه است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه شهرداری نهادی عمومی و غیر دولتی است از این رو حمایت های دولت و هم افزایی دستگاههای مختلف می تواند کمکی شایان به بهبود و ارتقاء سطح کیفی خدمات شهرداری به شهروندان شود و در ادامه کاهش بار مالی را برای این نهاد به ارمغان آورد.

قناویزچی افزود: خوشبختانه با تدبیر و حمایت ریاست جمهور و هیئت دولت در سفر استانی خود به کلانشهر مشهد ، مصوبات و اعتباراتی به مشهد الرضا(ع) تخصیص داده شد که توسط کارگروه تشکیل شده در این اداره کل درحال پیگیری و احصاء می باشد .

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری و دولت سیزدهم به کلانشهر مشهد و استان خراسان رضوی در دیماه سال۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ افزود: در این سفرها ۲۰۰ طرح به شرح: ۱۸۳ پروژه در استان در ۷ محور زیربنایی، آب و خاک و کشاورزی، بهداشت و درمان، صنعت و معدن، رفاه اجتماعی و اشتغال، فرهنگی- آموزش- ورزشی و امنیتی- قضایی -اجتماعی و ۱۷ مصوبه شورای ملی زیارت مصوب شد.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط کارگروه تشکیل شده در این اداره کل، از این مصوبات ۲۰۰ مصوبه در حوزه های زیارت، زیربنایی، کشاورزی، رفاه اجتماعی و اشتغال، فرهنگی- آموزشی و ورزشی قابل احصاء در مجموعه شهرداری است که می تواند حدود ۴۶ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال آورده مالی برای شهرداری مشهد به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه روند اجرایی بخشی از مصوبات حدود سه سال به طول خواهد انجامید؛ افزود: محقق شدن مفاد این ۲۱ مصوبه نیازمند پیگیری های درون سازمانی و برون سازمانی می باشد که بخش درون سازمانی این مصوبات، از مجموعه داخلی شهرداری و سازمانهای وابسته و بخش برون سازمانی آن از طریق دستگاههای اجرایی، وزارت خانه های مربوطه و سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور با جدیت از سوی این اداره کل تا حصول نتیجه در حال پیگیری می باشد .

قناویزچی با اشاره به مهمترین مصوبات سفر رئیس جمهوری به مشهد مقدس در قالب شورای ملی زیارت گفت: به استناد مصوبه شورای ملی زیارت مقرر گردید تا سقف ۶۰۰۰ میلیاردتومان برای تکمیل خط ۳ و اجرای خط ۴ متروی مشهد از محل منابع عمومی و فروش اوراق مشارکت توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و از محل فروش نفت و توسط شهرداری مشهد از طریق اوراق مشارکت و سایر منابع در سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای کمک به عمران شهرداری های سطح استان از محل ردیف های بودجه اعتبارات وزارت کشور در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اختصاص پیدا کرده است؛ گفت: اختصاص ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد وفق مصوبه شورای ملی زیارت در سال های ۱۴۰۱ ، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ و اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به مشهد مقدس بوده است.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد اظهار داشت: در خصوص این مصوبات مکاتبه و درخواست اعلام نظر از حوزه تخصصی در شهرداری و معرفی نماینده جهت پیگیری توسط حوزه تخصصی در شهرداری انجام شده است؛ همچنین پیگیری هایی توسط نماینده شهرداری با همراهی نماینده حوزه تخصصی از سازمان برنامه و بودجه استان و استانداری خراسان رضوی و نماینده شهرداری و همراهی نماینده حوزه تخصصی از سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نفت صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: تحقق این مصوبات و شناسایی ظرفیت ها نیازمند پیگیری مستمر و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن