اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

تولیت آستان قدس: فضاآرایی‌های شهری متناسب با هویت زیارتی مشهد باشد

کد خبر : 51387

تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم توجه به حفظ هویت زیارتی شهر مشهد در فضاآرایی‌های شهری تاکید کرد و گفت: فضاآرایی و المان‌های شهری باید به گونه‌ای باشد که ضمن نشاط و شادابی، احساس معنویت و قداست شهر را به بیننده منتقل کند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه خبری آستان قدس، حجت الاسلام احمد مروی روز دوشنبه در جلسه مشورتی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲خراسان رضوی اظهار کرد: فضاآرایی شهری باید به گونه‌ای باشد که هرکس وارد این شهر می‌‎شود احساس کند به شهری متفاوت با سایر شهرها وارد شده است.

وی یادآورشد: خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی یک وظیفه عام برای همه مسئولان کشور است اما در خراسان رضوی و شهر مشهد، موضوع متفاوت بوده و حساسیت خدمت به مردم اهمیت ویژه‌ای می‌یابد، زیرا مشهد شهر امام رضا(ع) است و زائرانی که به این شهر مشرف می‌شوند، مهمانان حضرت رضا(ع) هستند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: پرهیز از کارهای موازی یا متعارض در ارائه خدمات و جزیره‎‌ای کارکردن و تلاش مخلصانه برای هم‌ افزایی و همکاری حداکثری دستگاه‌ها برای خدمت به مهمانان حضرت رضا(ع)، سبب تحقق طرح‌ها و برنامه‌ها و میزبانی مناسب از زائران نوروزی می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه از چهارم فروردین ماه۱۴۰۲، ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود؛ الگوی توزیع زمان سفر زائران کاملا با سال‎‌های گذشته متفاوت خواهد بود؛ به گونه‌ای که پیش بینی می‌شود در چند روز نخست سال و پیش از آغاز ماه مبارک رمضان با اوج سفر و حضور زائران مواجه باشیم که این امر نیاز به اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولان امر دارد.

حجت الاسلام مروی ادامه داد: تأمین اسکان مناسب برای زائران و اتخاذ پیش بینی‌های لازم برای سخت‌ترین شرایط آب و هوایی با توجه به وضعیت جوی متغیر مشهد در بهار، فراهم آوردن نیازهای تغذیه زائران با قیمت مناسب، تأمین حمل و نقل عمومی مناسب و نظارت بر قیمت تاکسی‌ها و کالاها، توجه به مسائل امنیتی و مقابله با پدیده تکدی‌گری و برخورد با معتادان متجاهر، از جمله مواردی است که مسئولان باید نسبت به آن‌ها در ایام نوروز توجه داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به ریشه‌ تاریخی عنوان‌های «ارض اقدس» و «مقدس» برای مشهد، بر اهمیت احیای این عناوین تأکید و تصریح کرد: این عناوین بار معنایی، فرهنگی و معنوی دارند و به انسان رعایت یکسری باید و نبایدها، ملاحظات و اقتضائات را در این شهر القا می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: پیش بینی‌های لازم برای تامین و توزیع مایحتاج مورد نیاز و ارزاق اساسی زائران در این ایام صورت گرفته و تدابیر لازم برای حمل و نقل زائران به ویژه در موج بازگشت اتخاذ شده است.

یعقوبعلی نظری ضمن اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای اسکان زائران نوروزی، از هم افزایی و همکاری تمام دستگاه‌های استان برای میزبانی شایسته از زائران ایام نوروز خبر داد و گفت: امیدواریم با عنایت خداوند متعال و امام رضا(ع) و تلاش‌هایی که از دستگاه‌های مختلف استان در حال انجام است، میزبانی و خدمات‌رسانی مناسبی به زائران و مهمانان حضرت رضا(ع) در نوروز ۱۴۰۲ رقم بخورد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن