اخبار مهم

جوان عاشق پیشه کابوس دختر جوان شد+جزئیات

کد خبر : 29353

مزاحم اینترنتی که بهانه اش ازدواج با دختر سمنانی بود با شنیدن جواب رد مرتکب جر بدی شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: مجرم سایبری که با ساخت اکانت‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی‌ واتس‌آپ، اینستاگرام و تلگرام اقدام به ایجاد مزاحمت برای شاکی پرونده کرده بود. با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا شناسایی و به مقامات ذی‌صلاح تحویل داده شد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان درتشریح این پرونده گفت: در پی مراجعه فردی از شهروندان به پلیس فتا مرکز استان مبنی بر مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی‌ واتس‌آپ، اینستاگرام و تلگرام ، در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

ازدواج بهانه‌ای برای مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی / در سمنان رخ داد
وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی‌های اجتماعی غیربومی با ارسال پیام مبادرت به ایجاد مزاحمت برای شاکی پرونده کرده است.

این مقام مسئول ‌در ادامه از شناسایی متهم خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع، پس از انجام اقدامات پلیسی توسط کارشناسان خبره پلیس فتا و با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری گردیده، متهم شناسایی و طبق دستور مقام محترم قضایی در این پلیس حضور یافت.

سرهنگ صادقی بیان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی معترف و هدف خود از این اقدام را درخواست ازدواج از شاکی پرونده اعلام نمود.

وی بیان داشت: با بررسی ابعاد گسترده این پرونده مشخص گردید متهم با ۱۰ شماره تلفن همراه دیگر از طریق بستر شبکه‌های اجتماعی و پیامک برای نامبرده ایجاد مزاحمت نموده و با تهدید شاکی و خانواده وی به قتل، باعث برهم زدن آرامش روانی و ایجاد مشکلات خانوادگی برای شاکی شده بود.

رئیس پلیس فتا سمنان با توجه به پرونده‌هایی که با موضوع مزاحمت اینترنتی تشکیل می‌گردد، اظهارداشت: استفاده روز افزون کاربران از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه متاسفانه همزمان شاهد افزایش تهدیدات و آسیب‌ها در این حوزه هستیم، بنابراین کاربران فضای سایبر و به خصوص خانواده‌ها باید در استفاده از این شبکه‌ها هوشیار بوده و با رعایت نکات امنیتی مانع ورود و دست‌اندازی مجرمان سایبری به حریم خصوصی خود شوند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: یکی از آثار تجاوز به حریم خصوصی کاربران بروز مشکلات خانوادگی بوده که آسیب های روحی و روانی را برای افراد در پی خواهد داشت و این امر جزء خطوط قرمز پلیس فتا می‌باشد لذا به کاربران یادآوری می‌شود همواره به حریم خصوصی دیگران احترام گذاشته و با اقدامات مجرمانه موجب مزاحمت برای کاربران در فضای مجازی نشوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن