استانی
موضوعات داغ

دبیر اجرای ستاد مردمی مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی مطرح کرد:

پساکرونا ستاد حاکمیتی با مدیریت رهبر معظم انقلاب می خواهد / دولت نیاز به حمایت همه ارکان های نظام دارد

کد خبر : 28910

راهکارهای دولت برای مقابله با مشکلات اقتصادی ویروس کرونا دیگر جوابگو نیست و این خرابی ها به جز به میدان امدن تمام قد نظام ، دولت و بخش خصوصی حل نمی شود.

به گزارش صبح مشهد، دبیر اجرای ستاد مردمی مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که امروز به شدت نیازمند رفتار اعتدالی همراه با روحیه انقلابی جهت کم اثر کردن مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از دشمنی به نام کرونا هستیم، افزود: آنچه که تا امروز در خصوص مقابله با مشکلات کرونا انجام شده در حد پیشبینی بوده و بهترین شکل مقابله را ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا انجام داده است.

مهندس محمد حسین روشنک با اشاره به اینکه ستاد مردمی مقابله با ویروس کرونا که درکشور اولین بار براساس ایده مهندس رزم حسنی در استاد خراسان رضوی تشکیل شد تاکنون پاسخگو نیاز بیمارستان های استان و بهداشتی مردم بوده و عملکرد خوبی را داشته است افزود:بحث عواقب کرونا پیشبینی شده نبود، از آن چه که در این خصوص فکر می کردیم فراتر بوده و تطابق ندارد، بسیاری از کسب و کار ها خوابیده است و نمی توان پیش بینی کرد چه زمانی مجدد رونق می گیرد.

وی خاطر نشان ساخت: برای مقابله با ویروس کرونا باید تمام عیار و با همه توان مقابله کرد به طورر مثال دولت یک میلیون به خانواده ها پرداخت کرد که دردی را دوا نمی کند و بسته های حمایتی برای افرادی که ماهیانه چند میلیون درآمد داشته اند جوابگو نیست و بنگاه های اقتصادی کوچک متضرر شده اند لذا اگر بصورت جدی کمک نشوند بعید است بتوانند کارگران خود را حفظ کنند.

رییس کانون کارآفرینان استان خراسان رضوی گفت: راهکارهای دولت برای مقابله با مشکلات اقتصادی ویروس کرونا دیگر جوابگو نیست و این خرابی ها به جز به میدان امدن تمام قد نظام ، دولت و بخش خصوصی حل نمی شود.

وی متذکر شد: بخش خصوصی اگر خودشان مشکلات پیش رو را نتوانند به کمک هم حل کنند خودشان ضربه می خورند ما برای ادامه مبارزه و مقابله به یک ستاد حاکمیتی تحت امر مقام معظم رهبری نیاز داریم و باید با رهبری مقام معظم رهبری این مشکلات را حل کنیم.

رییس کمیسیون تجارت اتاق خراسان رضوی با بیان این که همیشه ما مشکلات رو با مقاومت پشت سر گذاشتیم بیان کرد: دولت و ستاد مقابله با کرونا عواقب اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را در حد ۳ ماه توانست تا حدودی مدیریت کند اما انچه که در حال حاضر وجود دارد دیگر به تنهایی از توان دولت و ستاد ملی به دور است.

مهندس روشنک با بیان چند کمیته ستاد مردمی از جمله کمیته تولید، تامین نیرو، حفظ اشتغال در ادامه اشاره کرد:ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی تشکیل شده از استاندار، جمعی از فعالان اقتصادی، رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بوده که ماموریت اصلی ما در این ستاد رفع نیاز بیمارستانها و بهداشتی مردم بوده است.

وی در خصوص اقدامات و فعالیت های ستاد مردمی مقابله با کرونا گفت:ما در این ستاد در مدت زمان ده روز اول رفع نیاز بیمارستانها، در مدت زمان ۱۵ روز رفع نیاز مردم که اعم از ماسک، دستکش،مواد ضدعفونی و دستگاه های لازم برای بیمارستانها بود را نیز تامین کردیم و جالب است بدانید کمیته نیروی انسانی در مدت کوتاهی توانست حدود ۱۲۰۰ نفر را داوطلب را شناسایی تا در صورت نیاز به بیمارستان ها کمک کنند .

رییس کانون کارآفرینان استان خراسان رضوی گفت: نگاه من به بحران کرونا چیزی دیگری است و از انچه که تصور می کردیم فراتر و بزرگتر است وشیوه های کنونی جوابگو پسا کرونا نیست و باید شیوه نو و جدیدی به وجود اورد تا بتواند با این عواقب مقابله کند، دولت، حاکمیت و بنگاه داری کشور باید بدانند شرایط عادی نیست و برای اینده شرایط آینده باید تدبیر شود.

مهندس روشنک ضمن تاکید بر اینکه دولت هرچه را که دارد باید هزینه عبور از بحران کند، افزود: امروز باید ارگانها، نهادها، سازمانها و بخش خصوصی کشوری دست در دست هم دهند تا از این بحران عبور کنند، دورنما این بحران در هر شاخه ای از اجتماع نیازمند عزم ملی با اختیارات بسیار قوی دارد ، اختیاراتی فراتر از دولت و در حد حاکمیت باید در ستادها باشد تا مشکلات حل شده و با توان بیشتر با این مسئله مقابله شود. وی اضافه کرد انصافا دولت ، ستاد ملی ،ستاد های استانی ، بخش های مردمی و کادر درمانی در مقابله با کرونا بیش از انتظار عمل کردند اما این در کوتاه مدت توانسته جوابگو باشد . روشنک معتقد است حتما در موضوع مقابله با ویروس و درمان بعد از این نیز مشکلی نخواهد بودولی برای مسائل اقتصادی و اجتماعی پسا کرونا حرکت بزرگ باید طراحی شود نباید فقط از دولت انتظار داشت همه باید بسیج شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن