استانی

بارانهای اردیبهشتی ۲ هزار میلیارد ریال در کلات خسارت به بار آورد

کد خبر : 46592

فرماندار کلات گفت: بارش باران، رگبار و تگرگ و سیلابهای بهاری طی ماه گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به بخشهای مختلف شهرستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، علی صلاحی روز یکشنبه افزود: عمده خساراتها مربوط به وقوع سیلاب در مزارع و باغها و بارش تگرگ و تخریب میوه های سردرختی در این شهرستان بوده است.

وی ادامه داد: آسیب به راه های روستایی، خطوط انتقال آب شرب و تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی در کلات از دیگر نتایج بروز سیلابها و روانابهای فصلی در این شهرستان مرزی و کوهستانی بوده است.

فرماندار کلات گفت: در حال حاضر همه راه های روستایی شهرستان بازگشایی شده و شبکه آب شرب روستاهای چرم و قلعه نو تعمیر و آب رسانی به روستای سررود در بخش زاوین نیز تا زمان تعمیر خطوط انتقال آب، با تانکر انجام می شود.

صلاحی افزود: البته طی سه روز گذشته نیز بارشهایی رخ داد که خسارتهایی به بار آورد لذا براساس برآوردها، مبلغ خسارتها از ۲ هزار میلیارد ریال فراتر می رود.

وی اضافه کرد: مهمترین خسارت در این شهرستان مربوط به سیل ۲۹ اردیبهشت ماه بود که بر اثر آن یک خودروی پراید در راه روستای سررود گرفتار سیل شد و در اثر آن سه نفر از اعضا یک خانواده جان باختند و یک نفر از آنها نیز مفقود شد.

فرماندار کلات گفت: پس از وقوع سیلاب، تلاشها برای یافتن کودک مفقود حادثه آغاز شد و علاوه بر تیم های امداد و نجات کلات، یک تیم از درگز و یک تیم متخصص به همراه سگهای زنده یاب از مشهد در منطقه فعالیت خود را آغاز کردند که تاکنون تلاشها ناکام بوده است.

شهرستان مرزی و ۳۷ هزار نفری کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق مشهد دارای چهار شهر کلات، حسن آباد لایین، چنار و زاوین است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن