اخبار مهم

آزادی شیطان از زندان بخاطر کرونا / او این بار زنان جوان را نشانه رفت!

کد خبر : 28514

این مرد پلید به‌ دلیل شیوع کرونا از زندان آزاد شده بود و بلافاصله دست به اقدامات پلیدی زد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا سارقی که پیش از عید به‌دلیل شیوع بیماری کرونا با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده بود، نقشه تبهکاری کشید. او زنان را به‌عنوان مسافر سوار ماشین می‌کرد و با تهدید، آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد.
دومین روز از تعطیلات نوروز بود که زنی هراسان قدم در اداره پلیس گذاشت تا جزئیات حادثه‌ای را که برایش رقم خورده بود شرح بدهد. او که به‌شدت وحشت‌زده بود، به افسر پلیس گفت: برای خرید دارو از خانه‌ام بیرون آمدم تا به داروخانه بروم. چون مسافت زیاد بود، باید سوار تاکسی می‌شدم. به همین دلیل کنار خیابان ایستادم و وقتی راننده خودروی پرایدی بوق زد، مسیرم را به راننده گفتم.

او توقف کرد و من به خیال اینکه مسافرکش است سوار ماشین شدم. ماشین شروع به حرکت کرد اما کمی بعد راننده تغییر مسیر داد و وارد یک خیابان خلوت شد. وقتی اعتراض کردم راننده درهای ماشین را قفل کرد و چاقویی از جیبش بیرون آورد. با تهدید گفت که مجرم سابقه‌دار بوده و هنوز یک‌ماه نشده که از زندان مرخصی گرفته است. او با تهدید از من خواست هرچه پول و طلا همراهم است تحویل او بدهم.

من که وحشت کرده بودم هرچه گفت انجام دادم. تمام اموال ارزشمندی که همراهم بود را به راننده دادم و تصور می‌کردم رهایم می‌کند اما او نقشه شومی در سر داشت.

زن جوان ادامه داد:‌ راننده پراید در منطقه‌ای خلوت توقف کرد و با تهدید چاقو مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. مدام تهدیدم می‌کرد که اگر مقاومت کنم مرا با ضربات چاقو به قتل می‌رساند. راننده شیطان‌صفت پس از آنکه نقشه شوم خود را اجرا کرد مرا به بیرون از ماشینش پرت کرد و گریخت. از شدت ضربه‌ای که به من وارد شده بود دست و پایم زخمی شد و با اینکه وحشت کرده بودم اما تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع بدهم.

سرقت‌های سریالی

با این شکایت پرونده‌ای تشکیل شد و گروهی از مأموران اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران با دستور قاضی عظیم سهرابی، بازپرس جنایی تهران برای شناسایی و دستگیری راننده پراید وارد عمل شدند.

درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت ۳شکایت مشابه دیگر هم پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت. شاکیان زنان جوانی بودند که برای رفتن به بیمارستان یا خرید از سوپرمارکت یا میوه‌فروشی از خانه بیرون رفته و گرفتار مرد شیطان‌صفت شده بودند. مشخصاتی که تمامی آنها از راننده پراید می‌دادند یکی بود و بررسی‌ شکایت‌ها نشان می‌داد که متهم سوار بر پراید یا پژو در خیابان‌های مختلف تهران پرسه می‌زده و پس از شناسایی طعمه‌اش، نقش مسافرکش را بازی می‌کرده و آنان را به دام می‌انداخته است.

وی در تمامی این پرونده‌ها، ابتدا اموال طعمه‌هایش را سرقت کرده و سپس با تهدید چاقو آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده بود.

برای به‌دست آوردن سرنخی از متهمان، شاکیان در اداره آگاهی حاضر شدند و به ترسیم چهره وی پرداختند. وقتی چهره فرضی او به‌دست آمد، کارآگاهان به سراغ بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار رفتند؛ چراکه احتمال می‌رفت ادعای مرد راننده مبنی بر سابقه‌دار بودنش درست باشد و از این طریق وی شناسایی شود. در بررسی تصاویر مجرمان سابقه‌دار، چهره متهم تحت تعقیب شناسایی شد و مأموران موفق شدند به نخستین سرنخ از وی دست پیدا کنند. او همانطور که ادعا کرده بود سابقه‌دار بود و آخرین‌بار به اتهام سرقت روانه زندان شده بود، اما شب عید به‌دلیل شیوع کرونا موفق شده بود با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود و هنوز مهر آزادی‌اش خشک نشده بود که بار دیگر خلاف را از سر گرفته و این‌بار با سوءاستفاده از خلوتی خیابان‌ها، طعمه‌هایش را مورد آزار و اذیت هم قرار می‌داد. با این سرنخ، کارآگاهان عملیات شناسایی مخفیگاه متهم را در دستور کار خود قرار دادند تا او را به دام اندازند.

شناسایی در بازداشتگاه

تحقیقات برای بازداشت متهم ادامه داشت و با اینکه مأموران سرنخ‌های خوبی از وی به‌دست آورده بودند اما هیچ ردی از او نبود. احتمال می‌رفت که وی از سوی پلیس بازداشت شده باشد و به همین دلیل مأموران به بررسی هویت مجرمانی پرداختند که به‌تازگی دستگیر شده بودند. این تحقیقات نتیجه داد و معلوم شد که متهم تحت تعقیب چند روز قبل از سوی مأموران یکی از پایگاه‌های پلیس آگاهی تهران به اتهام سرقت لوازم خودرو بازداشت شده و در بازداشتگاه پلیس به‌سر می‌برد. همین کافی بود تا مأموران به تحقیق از متهم بپردازند. او در ابتدا مدعی بود که بی‌گناه است اما وقتی از سوی شاکیان شناسایی شد اقرار کرد که پس ازآزادی از زندان، نقشه سرقت کشیده است اما هنگام سوارکردن زنان، وسوسه‌های شیطانی به سراغش آمده و آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

این متهم با دستور قاضی سهرابی برای انجام تحقیقات بیشتر و شناسایی شاکیان احتمالی در اختیار مأموران اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن