اجتماعیاسلاید شو

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

خراسان رضوی پیشتاز راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ کار و تلاش در کشور است

کد خبر : 47492

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از زمان اجرای طرح کشوری خانه های فرهنگ کار و تلاش تاکنون ۱۴۰ خانه در واحدهای تولیدی استان ایجاد شده و خراسان رضوی از این جنبه رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

به گزارش صبح مشهد، غلامرضا زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هدف کلی راه اندازی خانه های فرهنگ کار و تلاش، بسترسازی برای ترویج و ارتقای فرهنگ کار در کشور است تا بتوان فرایند ارتقای فرهنگ کار و اهمیت آن در جامعه را آسان کرد در همین راستا این خانه ها بستری را فراهم می کنند که با استفاده از ۲ نهاد خانواده و آموزش، ابعاد مختلف فرهنگ کار را به جامعه بشناسانند و برای ارتقای آن فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: هیات اجرایی خانه های فرهنگ کار و تلاش را مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان (رئیس)، مدیر امور اجتماعی اداره کل (دبیر اجرایی)، نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایی، نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سه نفر از صاحب نظران علمی و فرهنگی استان تشکیل می دهند.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت:خانه های فرهنگ کار و تلاش به دنبال این هستند که فرایند ارتقای فرهنگ کار و اهمیت آن در جامعه را با روشها و ایده‌های خلاقانه همراه با ویژگیهای بومی و ظرفیتهای فرهنگی در منطقه تشکیل دهند و نیازسنجی آموزشی و بهره وری فرهنگ کار را در قالب برنامه های فرهنگی این اداره کل دنبال می کنند.

زارعی اظهار امیدواری کرد که تا هفته دولت امسال بتوان در همه واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ خراسان رضوی، خانه فرهنگ کار و تلاش را ایجاد کرد.

گفتنی است، دستورالعمل چگونگی تشکیل و حدود وظایف، اختیارات و ساختار خانه های فرهنگ کار اسفندماه سال گذشته برای اجرا به کل کشور ابلاغ شد.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی مشغول کار هستند. ۸۷۹ کارگاه تولیدی دارای بیش از ۱۰ کارگر در خراسان رضوی فعالیت دارند که در ۵۴۰ کارگاه از این تعداد بین ۱۰ تا ۴۹ کارگر، در ۱۴۹ واحد بین ۵۰ تا ۱۰۰ کارگر و در ۱۹۰ کارگاه نیز افزون بر ۱۰۰ کارگر شاغل دارند.

۴۰٫۹ درصد واحدهای تولیدی خراسان رضوی در بخش خدمات، ۳۹،۹ درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش کشاورزی فعالیت دارند. همچنین هزار و ۱۷۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در این استان فعال هستند که بیشترین تعداد این تشکلها مربوط به کارگران و ۱۸۱ تشکل هم مربوط به انجمن صنفی کارفرمایان است. بر این اساس خراسان رضوی از نظر تعداد تشکلهای کارگری و کارفرمایی رتبه دوم کشور را پس از تهران در اختیار دارد.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن