شهری

تعطیلی روزهای پنجشنبه مشهد در وزارت کشور پیگیری می‌شود

کد خبر : 33362

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: تعطیلی روزهای پنجشنبه در مشهد با بررسی کارشناسی و تخصصی بیشتر در وزارت کشور پیگیری می‌شود.

صبح مشهد– حسن جعفری عصر چهارشنبه در چهل و نهمین جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان افزود: این موضوع با بازنگری و ارائه نظرات کارشناسی و تخصصی اعضای کارگروه و تدوین میزان اثرگذاری آن در کاهش آلودگی هوا، مورد بررسی دقیق تر و در وزارت کشور دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و بررسی انواع آلاینده ها در قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل ادامه داد: مدل سازی و کاهش آلاینده ها به کمک ابزارهای علمی و روزآمد بسیار مهم است و پیش از آن زمانبندی اجرا و تعیین مسوولیت ها و تکالیف برای دستگاههای ذیربط باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و اعمال مشوق ها برای همراهی صاحبان منابع آلاینده ثابت و متحرک گفت: توجه به تغییر پذیری مدل آلاینده ها بسیار مهم است و در نظر داشتن ابعاد مختلف آلودگی هوا و بکارگیری ابزارهای متعدد برای مدیریت آن، یک پیش نیاز است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز با اشاره به قدمت ۱۰ ساله کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان، از برگزاری ۱۳۰ نشست تخصصی اعضای کارگروه در کمیته های زیر مجموعه و تصویب ۸۵۰ مصوبه خبر داد.

مهدی سالیانی گفت: اجرای طرح LEZ یا مناطق کم انتشار کربن در سراسر کلانشهر مشهد، تدوین برنامه کاهش آلودگی هوای مشهد، تامین سوخت یورو چهار، جایگزینی سوخت پالایشگاه طوس و تدوین سیاهه انتشار آلودگی هوا از برجسته ترین اقدامات این کارگروه بوده است.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای مشهد نیز گفت: در حال حاضر، آلودگی هوا و گرد و غبار دو چالش زیست محیطی استان هستند که مدیریت آنها در برنامه آمایش راهبردی و به صورت نقشه جامع محیط زیست استان تدوین و در اولویت سیاست های کلان اجرایی استان قرار گرفته است.

تورج همتی با اشاره به برنامه اجرائی و کوتاه مدت کاهش آلودگی هوای مشهد به تشریح محورهای ۹ گانه تأثیرگذار بر آلودگی هوای استان پرداخت و افزود: با هدف شناسایی منابع آلوده کننده هوا، از ابتدای سال، ۵۲۶ نوبت پایش از واحدهای صنعتی انجام شده است.

وی خواستار پیگیری طرح مغفول مانده تعطیلی روزهای پنجشنبه در کلانشهر مشهد با توجه به اثربخشی آن در مدیریت و کاهش آلاینده‌های هوا شد.

رییس مرکز پایش آلاینده های هوای مشهد نیز از افزایش روزهای دارای هوای پاک در سال جاری از ۲۸ روز به ۳۳روز خبر داد و گفت :از ابتدای سال، تعداد روزهای ناسالم برای تمامی گروه ها نیز از ۱۳ روز به ۱۰ روز کاهش یافته است.

در پایان این جلسه سیاهه انتشار آلودگی هوای مشهد که توسط دانشگاه صنعتی شریف تهیه و در این جلسه ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت به تصویب رسید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن