زندگی

یک فعال حوزه سلامت و زنان تاکید کرد:

سال ۹۹ فصل پیروزی ملت ایران است / مظلومیت حاج قاسم یک جهان را گرفتار کرد!

کد خبر : 28281

امروز در اوج تحریم های ظالمانه دشمنان قسم خورده ملت ایران و با دست خالی ولی امیدوار در حال مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستیم، در حالی که غربی ها و اربابانشان آمریکایی ها در اوج قدرت و ثروت، ناتوان تر از هر روز شاهد افزایش تلفات انسانی هستند و این به راستی، دست خدا بر روی مردم مظلوم ایران را نمایان می سازد.
مدیر عامل انجمن یاوران سلامت با اظهار امیدواری از در پیش رو بودن روزهای خوب برای مردم مسلمان و انقلابی ایران گفت: به لطف الهی و با تلاش وهمدلی مردم و مسئولین و همچنین رعایت دستورات بهداشتی به زودی شاهد برپایی جشن ریشه کنی ویروس منحوس کرونا از ایران و سایر کشورهای جهان باشیم.
به گزارش صبح مشهد رعنا وثوق در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که با حضور مهمان ناخوانده ای به نام کرونا، روزهای سختی بر مردم ما می گذرد، گفت: مردم ایران سال هاست با مسائل تهدید کننده ای مثل جنگ و تحریم روبرو بوده و به عبارتی ما ۴۰ سال است با مسائل کرونایی دست و پنجه نرم می کنیم. در طی ۸ سال جنگ تحمیلی بارها با حملات شیمیایی دشمن بعثی، رزمندگان ما مجروح و امروزهم با ریه های آسیب دیده زندگی را می گذرانند. لذا ملت ایران بیدی نیست که با این تهدیدها بلرزد و با برنامه ریزی مناسب و تبدیل تهدیدها به فرصت ها می توان در سایه همدلی و اتحاد مسئولین، متخصصین و مردم به انتظار روزهای شاد و پرکار در جامعه ایرانی امید بست.
وی افزود: جامعه هنرمند بانوان آرایشگربه محض شیوع ویروس کرونا در جامعه و توصیه های مسئولین برای پیشگیری از سرایت بیماری بویژه در مجامع عمومی، به صورت داوطلبانه اقدام به تعطیلی سالن ها و کسب و کار نمودند در حالی که طبق معمول، آخرین روزهای هر سال، ایام پرکاری برای آرایشگران محسوب می شود و بسیاری از سالن داران هزینه های سنگین اجاره سالن و دستمزد ها را از جیب پرداخت کردند.
وی ادامه داد، با این حال برخی از بانوان آرایشگر که شرایط مالی مساعدی داشتند، تصمیم گرفتند در حد توان کمک هایی را به برخی همکاران بویژه در حاشیه شهر مشهد مبذول کنند و این نشان دهنده اوج روحیه ایثارگری و همدلی این قشر مظلوم و فراموش شده هنرمند است که لازم است مسئولین بیشتر از گذشته قدر و منزلت این عزیزان را ارج نهاده و برای رفع مشکلات بیمه و کسب و کارشان همت لازم را بیشتر مبذول کنند.
مدیر عامل انجمن یاوران سلامت با بیان این که در نبرد بین روزهای سخت و انسان های سخت، این روزها هستند که رفتنی بوده و انسان ها باقی می مانند، خاطر نشان ساخت: مردم عزیز ما روزهای سخت جنگ و تحریم های ناجوانمردانه ۴۰ ساله را با پیروزی پشت سر گذاشتند و بر خلاف تصور غربی ها که فکر می کردند، فشار و تحریم ملت انقلابی ایران را از پا خواهد انداخت ولی به وضوح مشاهده می کنند، مردم با تبعیت از رهبری و با تکیه به توان داخلی ، سختی ها را به کوه تجربه و تهدیدها را به فرصتی برای رشد و بالندگی تبدیل می سازند.
وی با ذکر مثالی ادامه داد: براستی آمریکایی ها و غربی ها با آن همه تکنولوژی و قدرت نظامی و سیاسی که مبنای آن قلدری و زورگویی است، چرا عاجز از یافتن راهی برای حل جهانی ویروس کرونا شده و روزانه شاهد افزایش تلفات انسانی در این کشورهای به ظاهر پیشرفته هستیم! آیا نشنیدند خداوند متعال نمرود ستمگر را با یک پشه از کار انداخت!

رعنا وثوق با تشکر ویژه از مدافعان سلامت، جامعه پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، بهترین ساعات عمر خویش را وقف سلامتی جامعه نمودند، به یکی از مهم ترین وظایف مسئولین و متخصصین سلامت برای روزهای پسا کرونایی اشاره و تاکید کرد: اهمیت سلامت روح و روان کمتر از سلامت جسم نیست و شرایط قرنطینه و خانه نشینی مردم، خانواده ها و فرزندان، خطرات افسردگی و بیماری های مزمن روانی را پدید خواهد آورد، لذا باید برنامه ریزی مناسب در این زمینه را انجام و سازمان های مردم نهاد سلامت، نقش خود را به خوبی ایفا کنند. بدین منظور انجمن یاوران سلامت با درک کامل این دغدغه و بر اساس مسئولیت اجتماعی و ماموریت از پیش تعریف شده، جلساتی با مسئولین برگزار و به دنبال تدوین برنامه ای کاربردی برای ارتقای سلامت روانی جامعه در دوران مهم پسا کرونا در سال جدید می باشد.
وی با اظهار تشکر از آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه بابت اعطای مرخصی و آزادی زندانیان واجد شرایط در آستانه نوروز و بازگرداندن امید به خانواده ها، استاندار خراسان رضوی جناب آقای علیرضا رزم حسینی مردی از دیار کرمان و یار دیرینه و همرزم شهید مظلوم حاج قاسم سلیمانی که مقتدرانه و علی رغن برخی بی مهری ها، برای رشد اقتصادی استان و حفظ سلامت جامعه شبانه روزی در تلاش است و همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، جناب موسوی مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری و سرکار خانم طهماسبی ریاست محترم دفتر امور زنان استانداری و همه بانوان فرهیخته هنرمند بویژه همکار و دوست قدیمی سرکار خانم طاهره کاهانی که فردی دغدغه مند و دلسوز و پیگیر برای رفع مشکلات سالن داران می باشد، تشکر و اظهار امیدواری نمود: سال ۹۹ فصل پیروزی ملت ایران و رشد و شکوفایی اقتصادی خواهد بود و مردم ما با رعایت دستور العمل های بهداشتی، این ویروس منحوس کرونا را ریشه شکن و در هفت سین امسال خود که به هشت سین و نام شهید سلیمانی زیبنده آن شده، به دعا و انتظار روزهای خوب و پرنشاط کاری خواهند نشست. انشالله

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن