شهری

طرحی برای حذف ترافیک مسیر رفت و برگشت

بهشت رضا به آزاد راه شهید شوشتری وصل می شود

کد خبر : 27261

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از آغاز مقدمات اجرای طرحی برای حذف ۱۰۰ درصدی ترافیک در مسیر رفت و برگشت به بهشت رضا (ع) خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، خلیل ا… کاظمی در گفت و گو با «خراسان رضوی» تصریح کرد: تاکنون طرح های مختلفی برای گره گشایی از ترافیک مسیر بهشت رضا (ع) پیشنهاد شده اما بر اساس آخرین هماهنگی با اداره راهداری، استانداری و پلیس راه استان، به این جمع بندی رسیدیم که از بزرگراه شهید شوشتری دو دسترسی به بهشت رضا (ع) ایجاد کنیم؛ یک دسترسی در مسیر رفت و یک دسترسی نیز در مسیر برگشت. وی افزود: بر این اساس افرادی که قصد عزیمت به بهشت رضا (ع) را دارند، به جای ورود به جاده فریمان، در مسیر بزرگراه شهید شوشتری طی مسیر می کنند و از طریق دوربرگردانی که در تقاطع بعد از خواجه اباصلت ایجاد می کنیم، وارد مسیر رفت به بهشت رضا (ع) می شوند. برای برگشت هم به همین شکل ، خودروهایی که از بهشت رضا (ع) برمی گردند، از طریق رمپی که ایجاد می شود، وارد بزرگراه شهید شوشتری می شوند و به سمت مشهد می آیند.
پیش بینی کاهش ۱۰۰ درصدی ترافیک مسیر بهشت رضا(ع)

معاون شهردار مشهد در پاسخ به این سوال که آیا برآوردی از میزان کاهش ترافیک با اجرای این طرح شده است؟ گفت: عملا با این کار ترافیک رفت و برگشت بهشت رضا (ع) را از بین می بریم و به طور ۱۰۰ درصد، کل ترافیک بهشت رضا (ع) با این اقدام رفع می شود.وی تصریح کرد: اجرای این طرح تاثیر بسیار زیادی در ترافیک، میزان مصرف سوخت و همچنین کاهش آلودگی هوا خواهد داشت. کاظمی با بیان این که مشاور طرح در حال انجام اقدامات مطالعاتی آن است، اظهار کرد: پیش بینی ما برای اجرای طرح یک بازه شش ماهه است و حدود هشت میلیارد تومان هم اعتبار برای آن مورد نیاز است.وی در پاسخ به این که عملیات اجرایی این طرح چه زمانی آغاز خواهد شد؟ گفت: مطالعات آن شروع شده و اگر اعتبار در اصلاح بودجه لحاظ و تصویب شود، احتمالا اوایل فروردین ۹۹ یا اواخر امسال، عملیات اجرایی آن را شروع خواهیم کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن