شهری

شهردار مشهد: طرح جدید بافت پیرامون حرم رضوی قابل دفاع است!

کد خبر : 38748

شهردار مشهد گفت: طرح جدید نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی که در کمیسیون ماده پنج استان مصوب شد با طرح اولیه فاصله جدی دارد، خیلی پخته تر شده و طرح قابل دفاعی است.

صبح مشهد– محمد رضا کلایی روز جمعه در حاشیه مراسم بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب محلی چهل بازه در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص طرح جدید بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی افزود: طرح بافت پیرامون حرم مطهر با آنچه در ابتدا ارائه شده بود تفاوت جدی داشت و دغدغه‌های موجود تا حد ممکن رفع شده ‌است.
وی اضافه کرد: به عنوان نمونه بخشی از دغدغه‌ها مربوط به حمل و نقل و ترافیک بود که در این خصوص مقرر شد نظر شورای همتا در استان لحاظ شود همچنین بخشی از دغدغه‌های شورای شهر، شهرداری و آستان قدس رضوی مربوط به کاهش حد پایین متراژ برای ساخت و ساز بود که این موضوع نیز به صورت کامل رفع و اصلاح شد.

شهردار مشهد گفت: موضوع پروژه‌های سرمایه‌گذاری از دیگر موارد بود که سرمایه‌گذاران و مدیران می‌خواستند مشکلات مربوط به این پروژه‌ها در مشهد و با محوریت دستگاه قضا و در محل پروژه تعیین تکیف شود که این مهم نیز در مصوبه لحاظ شد و مصوب شد به ۱۴۳ پروژه سرمایه گذاری با محوریت دستگاه قضا رسیدگی شود و اختیار بررسی موضوع به کمیسیون ماده پنج استان داده شد.

کلایی افزود: دغدغه‌های شورای شهر مشهد در خصوص این طرح، دغدعه‌های حداکثری است و از ابزار خود برای پیگیری آن استفاده می‌کنند اما من به عنوان عضو کمیسیون ماده پنج و شهردار مشهد معتقدم طرح اخیر که به تصویب رسید همه دغدغه‌ها را درنظر گرفته و این که عده‌ای بخواهند تحت عناوین مختلف زیاده‌خواهی کنند بحث جداگانه ای است اما من ترجیح می‌دهم تصمیم منطقی به نفع مردم و هویت شهر مشهد بگیرم.

وی اضافه کرد: استاندار نیز در جریان این طرح ۲ اقدام بسیار مهم را عملیاتی کرد که یکی از آنها انتقال طرح از تهران به مشهد برای بررسی و تصویب بود که تا قبل از آن همه معترض بودیم که چرا در مشهد در خصوص این طرح تصمیم گیری نمی شود اما این شیوه نامه تغییر کرد و طرح در کمیسیون ماده پنج استان بررسی و مصوب شد که دستاورد بزرگی است.

شهردار مشهد گفت: همچنین در جریان بررسی و تصویب این طرح تمام ذی‌نفعان در جلسات متعدد دور هم گرد آمدند و جلسات متعددی برای اقناع ذینفعان برگزار شد.
کلایی تاکید کرد: از این طرح حمایت می‌کنم و امیدوارم با ابلاغ و اجرای آن سر و سامانی به وضعیت موجود داده شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن