اسلاید شواقتصادیستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد ۲۰۱۷ فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری پایتخت فرهنگی جهان اسلام

کد خبر : 8957

معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: رویداد مشهد ۲۰۱۷ این فرصت را به ما می‌دهد تا اوج عظمت فرهنگی و غنای تاریخی این شهرآسمانی و ظرفیت های اقتصادی و گردشگری آن را به تمام جهانیان بشناسانیم.

محمد رضا مزجی در‌گفتگو با صبح مشهد اظهار کرد: مشهد پایتخت معنوی ایران زمینه یکی از قطب های گردشگری مذهبی دنیاست که علاوه بر وجود مرقد مطهر و منور امام هشتم ظرفیتهای فوق العاده ای نیز در بخش گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه مشهدالرضا در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است افزود: رویداد مشهد ۲۰۱۷ این فرصت را به ما می‌دهد تا اوج عظمت فرهنگی و غنای تاریخی این شهرآسمانی و ظرفیت های اقتصادی و گردشگری آن را به تمام جهانیان بشناسانیم.

معاون اقتصادی شهردار مشهد تصریح کرد: حضور بیش از ۲۵میلیون زائر داخلی و ۲ میلیون گردشگری خارجی در سال به مشهد نشانگر وجود فرصت های ویژه در صنعت گردشگری برای این شهر مقدس است.

مزجی عنوان کرد: مقوله توسعه زیرساخت های شهری مانند حمل ونقل ریلی و نیز ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری کلان مقیاس که بتوانند با ایجاد محیطی مفرح به افزایش ماندگاری زائرین کمک کنند از جمله مواردی است که در این دوره از مدیریت شهری مورد تاکید تصمیم گیرندگان و مدیران شهری در مشهد بوده و این خود فرصتی است برای سرمایه گذاران تا به این حوزه ورود کنند.

وی بیان کرد: ایجاد پروژه های تفریحی و گردشگری همواره در تمام دنیا به عنوان شاخص هایی در جهت افزایش خدمت رسانی به گردشگران مورد توجه مدیران شهری بوده و متولیان شهرهای توریستی سعی کرده اند تا با خلق جاذبه های جدید و پروژه های تفریحی و گردشگری نگاه گردشگران را به سمت شهرخود جلب نمایند.

معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری مشهد تاکید کرد: این دقیقا نکته ای است که باید در شهر مشهد بیشتر مورد توجه قرار گیرد. البته در بحث مراکزی مانند پارک های آبی سرمایه گذاران به خوبی ورود کرده اند واین دیدگاه باید در سایر حوزه های گردشگری مانند هتل سازی، مراکز تفریحی و پروژه های بزرگ مقیاس چندمنظوره تسری پیدا کند.

وی افزود: تصمیم گیرندگان و مدیران شهری در این دوره به منظور حمایت از سرمایه گذاران چه داخلی و چه خارجی مشوق ها و سیاست های حمایتی کم‌نظیری را به تصویب رسانده اند که بی‌شک گامی اثربخش در راستای کمک به توسعه شهر مشهد و ایجاد طرح های بزرگ شهری خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن