استانی

یک فعال سیاسی مطرح کرد

اصلاح طلبان در استان با کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت ثبت نام کردند

کد خبر : 26973

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خراسان رضوی درباره چرایی کاهش مشارکت اصلاح طلبان در ثبت نام انتخابات نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش صبح مشهد، «محمدعلی گندمی» به ایسنا در این باره گفت : فضا سرد است و بیش از ۶۴ درصد اصلاح‌طلبان در کل کشور برای انتخابات ثبت نام نکردند، دلیل اش هم این بود که به مجلس قبلی نگاه کردند و متوجه شدند که چندان در حاکمیت تاثیرگذار نبوده و نتوانسته برای بزرگ‌ترین مشکلات مملکت راهکار پیدا کند و قانون بنویسد.

زیرا افراد مرضی‌الطرفین، فرصت‌طلب و کم‌خاصیت نیز وارد این مجلس شدند، یعنی هم چهره‌های شاخص و سرشناس اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان غایب بودند.

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی با اشاره به این که احزاب در دنیا با چهره‌های شاخص و سرشناس شکل می‌گیرد، تصریح کرد: چهره‌های برجسته و افراد بزرگ می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند. در بین افراد کوچک، در نهایت یک نماینده برای به دست آوردن دل مردم، در منطقه خود کار عمرانی می‎کند.

همچنین بخوانید: شناسایی و ثبت ۲ تخلف انتخاباتی در ۲ شهرستان خراسان رضوی

در حالی که این کار نماینده نیست، کار شهردار و مسئولان اجرایی آن منطقه است که تلاش کنند. البته نماینده هم می‌تواند کمک کند که این تلاش‌ها تسریع شود اما این که کاری را به نام خود انجام دهد، فعالیت یک نماینده نیست.
وی اضافه کرد: نمایندگان ما جاده خاکی رفتند، بنابراین زدگی ایجاد شده است. در گذشته برای رفتن به مجلس از دوره سوم تا ششم بین بزرگان رقابت بود، اما از دوره ششم به بعد فضای مجلس به گونه ای شده که افراد شایسته حاضر نیستند برای آن سرمایه‌گذاری کنند، می‌گویند ما در حاشیه باشیم بهتر می‌توانیم کار کنیم.

اصلاح طلبان کمتر از ۲۰ درصد ثبت نام کردند

گندمی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در استان با کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت خود برای ثبت نام در انتخابات حضور پیدا کردند.

وی افزود : هنوز ما به نتیجه قطعی برای ارائه لیست و این که چه افرادی در لیست حضور داشته باشند، نرسیده ایم.
ظلم مضاعفی در طول این ادوار به اصلاح‌طلبان شده، در حالی که نیروهای اصولگرا تاکنون برای خود ستاد تشکیل داده اند و سازمان‌دهی می‌کنند، زیرا برای تایید صلاحیت تردید ندارند اما شش یا هفت اصلاح‌طلبی که ثبت نام کردند، مطمئن نیستند که آن ها را تایید کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن