استانی

۱۵۰ دار قالی در شهرستان بجستان فعال است

بانوان هنرمند بجستانی صنعت فرش دستباف ایرانی را زنده نگه داشته اند

کد خبر : 26963

بانوان هنرمند بجستانی صنعت فرش دستباف ایرانی را زنده نگه داشته اند.

رئیس کمیته امداد بجستان گفت: کمیته امداد شهرستان به منظور احیای سنت قالی بافی و فرش دستباف ایرانی با ایجاد ۱۵۰ دار قالی و هنرنمایی ۳۶۶ بانوی هنرمند وارد این عرصه کاری شدند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محمد مرتضوی در مراسم برش قالی ۲۴ متر مربعی بافته شده توسط بانوان بافنده تحت حمایت این اداره، بیان کرد: با توجه به سال رونق تولید، اهمیت اقتصاد مقاومتی و هم افزایی دستگاههای اجرایی در طرح مثلث توسعه اقتصادی، این اداره برای ایجاد شغل به منظور کاهش نرخ بیکاری به صورت جدی وارد میدان کار شده است.

وی با اعلام اینکه امسال ۱۲۰ فقره وام اشتغال به متقاضیان پرداخت شده است، اظهار کرد: برای این تعداد شغل حدود ۶ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان اعتبار از منابع داخلی کمیته امداد و بانکها هزینه شده است.

همچنین بخوانید:خرید فرش دستباف ایرانی هزینه نیست، سرمایه گذاری است!

رئیس کمیته امداد بجستان با اعلام اینکه اکنون در شهرستان ۱۵۰ دار قالی با ۳۶۶ نفر بانوی هنرمند در قالب شرکت زنان تلاشگر خراسان رضوی فعالیت دارند، افزود: بیشتر این بانوان روستایی بوده و شامل زنان سرپرست خانوار و دختران مددجو می شود.

فرش دستباف ایرانی فرصت یک سرمایه گذاری

مرتضوی از ایجاد کارگاه قالی بافی در مصلی نماز جمعه شهرستان با مشارکت کمیته امداد، بسیج و ستاد نماز جمعه خبر داد و اعلام کرد: در این کارگاه ۴ دار قالی فعال است که زمینه اشتغال ۲۸ بانو فراهم شده است و در آن بافت ۲ قالی ۲۴ متر مربعی و ۲ قالی ۱۲ مترمربعی انجام می شود.

وی از برش قالی ۲۴ مترمربعی توسط مسئولان محلی گفت و اظهار کرد: برای بافت این قالی پنج میلیون تومان مصالح با حدود ۱۰ماه وقت صرف شده است که ارزش گذاری انجام شده برای فروش این قالی ۶۰ میلیون تومان برآورد می شود.

وی یادآور شد: اکنون ۲ هزار و ۱۲۰ خانوار مشتمل بر پنج هزار و ۵۲۰ نفر از کمیته امداد بجستان خدمات دریافت می کنند.

شایسته ذکر است: شهرستان بجستان در ۲۸۰ کیلومتری جنوب مرکز استان واقع شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن