استانیاسلاید شو

کشاورزان ،دامداران، مرغداران،زنبورداران و گلخانه‌داران هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند

کد خبر : 58513

باتوجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه بارشی و به منظور جلوگیری از خسارات ناشی از بارندگی و سیل‌های احتمالی ، کشاورزان ، گلخانه داران و دامداران،مرغداران و زنبورداران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند. 

به گزارش صبح مشهد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در این باره گفت : با توجه به پیش بینی بارندگی های سیل آسا و بیش از حد نرمال در سطح شهرستان در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه، خواهشمند است نمایندگان و هیئت امنای کلیه قنوات شهرستان نسبت به ایمن سازی میله چاه ها و مسیر قنوات اقدام فرمایند.

درصورت هر گونه خسارت به میله چاه ها و مسیر قنوات در اثر عدم ایمن سازی ، کلیه خسارات وارده به عهده خود مالکین و هیئت امنا قنات خواهد بود.

وی نیر با اشاره به اینکه مقنیان از کار در روزهای یاد شده پرهیز کنند افزود: دامداران سبک نیز از مسیرهای سیلابی دوری کنند و دام خود را در جای امن قرار دهند.

مدیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود:با توجه به وزش باد شدید، گلخانه داران تمهیدات لازم جهت استحکام سازه‌ها را انجام دهند و پوشش گلخانه‌های خود را بازبینی کنند.

وی در پایان از دامداران خواست از چرای دام در مراتع و مسیر رودخانه به جد پرهیز کنند و زنبورداران نسبت به رعایت جانمایی ، ایمنی و پوشش کندوهای زنبور عسل اقدام نمایند

دامداران و کشاورزان از ایجاد بند های خاکی در مزارع به منظور جمع آوری آب های سطحی جلوگیری نمایند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن