شهری

تاکید بر کاهش جمعیت کیفری و مجازات های جایگزین حبس

دادستان و قضات دادسرای مشهد از زندان مرکزی بازدید کردند

کد خبر : 26818

پیرو تأکید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، دادستان و قضات دادسرای مشهد از زندان مرکزی وکیل آباد بازدید کردند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، متعاقب دستورات صریح رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم پیگیری سیاستهای دستگاه قضایی در زمینه حبس زدایی و با هدف کاهش جمعیت کیفری و با تأکیدات رئیس شورای قضایی استان و رئیس کل دادگستری خراسان رضوی؛ دادستان عمومی و انقلاب مشهد در معیت تعدادی از قضات، مدیران و مسئولان قضایی با حضور در زندان مرکزی مشهد از بخشهای مختلف این زندان بازدید کردند.
در این بازدید دادستان عمومی و انقلاب مشهد و سایر مسئولان با حضور در بخشها و بندهای مختلف ضمن بازدید از نحوه نگهداری و فعالیت مددجویان با تعدادی از زندانیان به گفتگو پرداختند.

در این بازدید همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی و مسئولان قضایی با بررسی درخواستهای مددجویان؛ دستورات لازم در خصوص هر درخواست را صادر کردند.

گفتنی است در پی دستورات رئیس قوه قضائیه در زمینه اجرای سیاست حبس زدایی؛ رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تأکید بر اجرای دقیق این سیاست از کلیه رؤسای حوزه های قضایی، قضات و دادستانها خواسته تا با استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس نسبت به کاهش جمعیت کیفری اقدام نمایند. بر این اساس قضات و مسئولان می بایست حتی المقدور از صدور مجازات حبس خودداری و از مجازاتهای مقرر قانونی جایگزین حبس استفاده نمایند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن