شهری

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خبر داد:

تکلیف باغ پرندگان مشهد به‌زودی مشخص می شود

کد خبر : 41360

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تصمیم‌گیری در خصوص توقف یا ادامه فعالیت مجموعه باغ پرندگان مشهد با سرعت از سوی گروه کارشناسان زیست محیطی در حال انجام است که به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، تورج همتی افزود: با توجه به دادن فرصتهای متعدد به مدیریت باغ پرندگان مشهد برای رفع مشکلات این مجموعه و بی‌اعتنایی بدان، اخطاریه نهایی در این خصوص صادر و ابلاغ شده است.

وی به کاستی های موجود در این باغ پرندگان همچون وضعیت نگهداری جانوران اشاره و بیان کرد: فضای غیراستاندارد و عدم رعایت ضوابط زیست محیطی در زمینه نگهداری از گونه‌ها مهمترین مشکلات این مجموعه بوده است که تا کنون چندین بار مورد تذکر و صدور اخطار قرار گرفته است.

این مسوول گفت: در هفته جاری در خصوص امکان و یا عدم امکان ادامه فعالیت این مجموعه در تیم کارشناسی تصمیم‌گیری نهایی می‌شود.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: ۵۹ گونه جانوری هم‌اینک در باغ پرندگان مشهد نگهداری می‌شوند.

وی گفت: این پرندگان در صورت تعطیلی باغ مشهد به مراکز مجاز در دیگر نقاط کشور، با اولویت مراکز استانی از جمله باغ پرندگان رضوان در تربت‌ حیدریه و یا پارک حیات‌وحش چشمه خسرو منتقل و واگذار خواهند شد.

همتی تاکید کرد: افزود: نظارتهای کارشناسی اداره‌کل محیط زیست خراسان رضوی بر مکانهای نگهداری گونه‌های حیات وحش در سطح استان به صورت مستمر در حال انجام است.

وی اظهار کرد:تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای کارکنان باغ پرندگان به بیماری کووید۱۹ دریافت نشده است و تمامی پروتکل‌های بهداشتی و عملیات ضدعفونی در این مرکز به صورت مستمر شده است.

“باغ پرندگان مشهد” نخستین مجموعه نوع خود در شرق کشور، از سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرده است که انواع پرندگان با گونه‌های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی در آن نگهداری می‌شوند.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن