استانی

پست خراسان رضوی دومین مرکزتجارت الکترونیک در کشور است

کد خبر : 27417

پست خراسان رضوی در ارایه سرویس تجارت الکترونیک، رتبه دوم در کل کشور و رتبه نخست در میان استانهای کشور را دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، مدیر کل پست خراسان رضوی در این رابطه گفت: در ۹ ماه نخست امسال ۵۹۷ هزار مرسوله از این استان صادر شده است، به این ترتیب استان موفق شده ۱۵ درصد سهم ترافیک قبول مرسولات تجارت الکترونیکی را به خود اختصاص دهد و پس از منطقه پستی جنوب غرب استان تهران در جایگاه دوم و در میان استانهای کشور در رتبه نخست قرار گیرد.

سیداحمد موسوی درآمد حاصل از ارایه این سرویس، از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه را حدود شصت میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۳۰۰ فروشگاه اینترنتی در استان فعال هستند که از این تعداد ۱۲۵ فروشگاه از طریق بازار الکترونیک پست، به فروش محصولات و تولیدات خود می پردازند.

وی با اشاره به اینکه ارایه سرویس تجارت الکترونیک در خراسان رضوی محدود به جابجایی مرسولات و بسته ها نمی شود، اظهار داشت: ارایه خدمات لجستیک، انبارداری و اختصاص فضای فیزیکی به محصولات فروشگاه های اینترنتی طرف قرارداد، بخش دیگری از فعالیت پست این استان در حوزه تجارت الکترونیک است.

مدیر کل پست خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۹۱ درصد مرسولات تجارت الکترونیک این استان مربوط به مرسولات *شرکت توسعه ارتباطات اندیشه نوین ساوا (ارائه دهنده خدمات پرداخت درب منزل (COD) )*”، “سبزگستر (پردیس رایانه ایرانیان )” و “لجستیک مشهد(فروتل)” است.

موسوی موضوع اختصاص فضا برای انبارداری محصولات فروشگاه های اینترنتی را نیز یادآور شد و افزود: در حال حاضر*شرکت توسعه ارتباطات اندیشه نوین ساوا*و شرکت ساریانت یا آنی پست (بازاریابی، پشتیبانی و فروش دستگاه کارتخوان و خود پرداز) در ساختمان مرکزی پست استان مستقر هستند.

وی در خصوص توسعه تجارت الکترونیک استان نیز گفت: نمایندگی قبول به منظور ارسال بسته های پستی که به صورت پرداخت onlin خریداری شده اند به شرکت ها و فروشگاه های بزرگتر داده شده تا مرسولاتی را که از طریق شرکت های خدماتی (باربری و …) ارسال می شود را وارد شبکه پستی کنند.

او با تاکید بر اینکه توسعه تجارت الکترونیک مستلزم فراهم آوردن زیرساختهای لازم است، افزود: در خراسان رضوی نیز ضروری است با توجه به ترافیک رو به افزایش مرسولات تجارت الکترونیک، تجهیزات لازم فراهم شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن