استانیزندگیشهری

با حضور ۱۲۰ شرکت کننده داخلی و چند کشور خارجی؛ چهاردهمین نمایشگاه دام و طیور و آبزیان در نمایشگاه مشهد برگزار می شود

کد خبر : 16830

چهاردهمین نمایشگاه دام و طیور و آبزیان در نمایشگاه مشهد برگزار می شود.

به گزارش صبح مشهد،  مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه دام،طیور، آبزیان و صنایع وابسته اظهار داشت: در برگزاری نمایشگاه شاهد همکاری بین بخشی خوبی بودیم که امیدواریم منجر به کیفیت بیشتر در مراحل اجرایی نمایشگاه شود.

محسن شریعتی با اشاره به این که خراسان رضوی ۱۰ درصد از ظرفیت تولید و ۱۰ درصد از جمعیت دامداری کشور را به خود اختصاص داده است بیان کرد: در تولید گوشت قرمز، گوشت مرغی و تخم مرغ کمبود نداشته و حتی مازاد تولید را به خارج استان نیز صادر کردیم.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵ میلیون واحد دامی در استان فعالیت می‌کنند، با توجه به شرایط اقتصادی جدید برگزاری نمایشگاه کمک می‌کند با تبادلات داخلی و خارجی تولید و بهداشت در تولید افزایش یابد.

شریعتی با بیان این که نمایشگاه‌های هر منطقه نشان از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های هر استان است اظهار داشت: با استفاده از نمایشگاه می‌توانیم اولین‌هایی که در استان اجرا کردیم را به سایر استان‌ها ارائه دهیم.

وی از برگزاری کارگاهها و نشستهای تخصصی دامداری و دامپروری در چهاردهمین نمایشگاه دام و طیور مشهد خبر داد و گفت: در نظر داریم نخستین همایش علمی مربوط به کارخانه‌جات خوراک دام و طیور کشور را همزمان با نمایشگاه برگزار کنیم.

۳۶ درصد اقتصاد خراسان رضوی وابسته به فعالیت های دامپروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم که دیگر سخنران این نشست خبری بود، با اشاره به این که مشهد جایگاه ویژهای در توسعه صنایع بخش دامپروری داراست ادامه داد: ۳۶ درصد اقتصاد بخش کشاورزی استان معطوف به فعالیتهای دامپروری است.

مجتبی مزروعی بیان کرد: در سالهای اخیر تلاش کردیم در بخش صنایع و فرآوری بازرگانی را توسعه دهیم و در سال ۹۷ نیز تمرکز سازمان را بر ارتقا بازرگانی صنابع من جمله دامداری و دامپروری گذاشتیم.

وی با بیان این که سازمان تعاون اعلام کرده است که اتحادیهها باید خود را تجهیز کنند گفت: مهمترین وطایف تشکلها خرید محصولات و عرضه آنها در بازار داخلی و خارجی است که امسال برخی از تشکلها موظف به انجام این امور شدند.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: تاکید ما این است که قیمت نهادههای دامی با همان ارزی که دولت در نظر گرفته است ادامه یابد و اگر غیر از این مورد مشاهده شد سیستمهای نظارتی برخورد خواهند داشت.

مزروعی با اشاره به این که برای تامین نهاده ها ارز ۳۸۰۰ تومان داریم اظهار داشت: خوشبختانه در نمایشگاه بین المللی مشهد شاهد نگاه تخصصی به حوزه دام و دامپروری هستیم که میتواند راهی برای پیاده سازی برنامه های توسعه بازرگانی باشد.

وی یادآور شد: علاوه بر این که نمایشگاه سبب ارتقا سطح کیفی تولیدات داخلی میشود در بحث بازرگانی داخلی و خارجی موثر است.

نمایشگاه دام طیور و آبزیان در سالن‌های اصلی فردوسی و عطار به مساحت ۱۴ هزار متر مربع برگزار خواهد شد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد هم گفت: در این نمایشگاه باوجود اینکه محدودیت‌هایی که واحدهای تولیدی و نمایندگان کشورهای خارجی برای موضوع ارز و تحریم‌ها داشته‌اند باز هم تلاش‌های خوبی برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه انجام دادند.

دکتر علیرضا هوشنگ نژادافزود: تاکنون طبق آمار شرکت مجری این دوره  حدود ۱۲۰ شرکت‌کننده در این نمایشگاه داریم، همچنین نمایندگانی از کشورهای ترکیه، چین، فرانسه و ایتالیا در این نمایشگاه حضور دارند.

هوشنگ‌نژاد خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد نمایندگان اکثر استان‌های کشور مانند تهران، قم، اصفهان، فارس، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، قزوین، گلستان و خوزستان نیز در این نمایشگاه مشارکت داشته‌اند.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه در سالن‌های اصلی فردوسی و عطار به مساحت ۱۴ هزار متر مربع برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان آخرین دستاوردهای  خود را به نمایش خواهند گذاشت.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد بیان کرد: زمینه فعالیت شرکت‌کنندگان  در بخش تولیدات خوراک دام و طیور، افزودنی‌های خوراک دام، تولید دارو و نهادهای تغذیه‌ای، تولید کالاهای دامپزشکی، تجهیزات نگه‌داری، تجهیزات جوجه‌کشی و مرغداری، ماشین‌آلات و تجهیزات صنایع کشتارگاهی، ماشین‌آلات پروش دام و طیور و سیستم‌های تهویه و… بوده است.

دکتر هوشنگ‌نژاد تصریح کرد: علاوه بر برگزاری چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته  در کنار آن کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی و کارگاه‌های تخصصی نیز برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین از هیات‌های تجاری و بازرگانی کشورهای همسایه در این نمایشگاه دعوت به عمل آمده که حضور این افراد زمینه صادرات و تسهیل امور را فراهم می‌آورد.

گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته از ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در نمایشگاه بین‌المللی مشهد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن