شهری

چرا چهارشنبه تعطیل نشد؟

باران به داد هوای مشهد برس !

کد خبر : 26022
سخنگوی آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره تعطیلی مدارس گفت: با توجه به کاهش شاخص آلودگی هوا، فردا چهارشنبه ۱۳ آذرماه کلیه مدارس در سطح مشهد دایر بوده و مطابق روال معمول به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

به گزارش صبح مشهد : هواشناسی خراسان رضوی پیش بینی کرده طی روزهای آینده بارش‌های رگباری در استان گسترش می یابد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس پیش بینی ها احتمال بارش باران در روز پنج شنبه و همچنین جمعه در مشهد وجود دارد که البته میزان بارش ها در مشهد زیاد نیست.

 غلامرضا ضیاء شهابی در پاسخ به این سوال که آیا آلودگی هوا در روز چهارشنبه نیز تداوم می یابد؟ اظهارکرد: بله با توجه به این که احتمال بارش در روز پنج شنبه وجود دارد بر اساس پیش بینی ها آلاینده های جوی در روز چهارشنبه نیز ماندگار است.

وی افزود: بارش باران به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی که طی روزهای گذشته استان را فرا گرفته و لزوم جابه‌جایی توده هوا از اهمیت به سزایی برخوردار است.

چرا طرح زوج و فرد از در منازل اجرا نشد؟

همتی  در پاسخ به این سوال که چرا در این چند روز صرفا به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بسنده شد و اقدامات پیشگیرانه دیگری همچون اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در دستور کار قرار نگرفت؟

همتی: در این مدت، یکی از اقدامات ما در کارگروه تاکید بر اجرای همین طرح بود، راهور معتقد بود زیرساخت های مناسب برای اجرای طرح زوج و فرد هنوز مهیا نیست و با صحبت هایی که رئیس کارگروه با پلیس راهور داشته و صحبت هایی که ما در این زمینه داشته ایم، بنا شده است تا پایان امسال، زیرساخت های لازم برای این طرح و  طرح LEZ  اجرا شود. البته قبلا قرار شده بود این طرح از اول آذر اجرا شود اما گفته اند ما زمان بیشتری نیاز داریم و آخرین زمان برای اجرای طرح، پایان سال ۹۸ است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درباره ضرورت تعطیلی مدارس نیز میگوید :تعطیلی مدارس تاثیر گذاشته است، اگر ما مدارس و دانشگاه ها را در روز سه شنبه تعطیل نمی کردیم،  ممکن بود مراجعات کلینیکی و بیمارستانی خیلی افزایش پیدا کند و خدای ناکرده مرگ و میری داشته باشیم.

او افزود: فقط دانشگاه فردوسی ۲۵هزار تردد در روز دارد و کاهش این تعداد به شدت در آلودگی هوا تاثیر دارد. برآوردهای ما نشان می دهد این تعطیلی ها، ۲۵ درصد در کاهش آلودگی هوا تاثیر داشته است.این اظهارات مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در حالی است که با تمام این اقدامات، طبق اطلاعات مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی مشهد، آلودگی هوا طی روزهای اخیر در وضعیت و شاخص هشداری ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته و تعطیلی مدارس موجب بهبود وضعیت کیفی هوا و قرار گرفتن شاخص آن در وضعیت سالم نشده است.

منبع:خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن