استانی

پیش بینی حضور 1000 نامزد از خراسان رضوی

انتخابات مجلس یازدهم در ایستگاه ثبت نام

کد خبر : 25882

 از ساعت ۸ امروز ، ثبت نام از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز و پیش بینی می شود ۱۰۰۰ نامزد در استان برای این انتخابات ثبت نام کنند.

به گزارش صبح مشهد، رئیس ستاد انتخابات استان، روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره جزئیات این انتخابات در استان گفت : طبق دستور ستاد انتخابات کشور، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز از ساعت ۸ صبح آغاز می شود.

«حسن جعفری» اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان در ۱۲ حوزه اصلی شامل شهرهای مشهد، گناباد، کاشمر، خواف، تربت‌جام، فریمان، سبزوار، چناران، قوچان، نیشابور، درگز وتربت حیدریه است.

معاون استاندار افزود: زمان ثبت نام از داوطلبان از دهم آذر به مدت یک هفته، هر روز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۸ در مراکز اصلی انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تأکید بر این که داوطلبان باید برای ثبت نام، حتماً مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشند، اظهار کرد: اصل و یک نسخه تصویر کارت ملی، اصل شناسنامه عکس‌دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات، یک قطعه عکس ۴×۳ جدید، اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن)، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و اشتغال نداشتن در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس، اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دایمی یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی مدارکی است که داوطلبان باید هنگام ثبت‌نام همراه داشته باشند.

وی افزود: داوطلبان به یاد داشته باشند تا زمانی که رسید نهایی ثبت‌نام با امضای نماینده فرماندار و نماینده هیئت نظارت بر انتخابات استان به آن‌ها داده نشده باشد ثبت‌نام آن‌ها جنبه رسمی نخواهد داشت و نهایی نشده است.

حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال

رئیس ستاد انتخابات استان اظهار کرد: به استناد ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن، حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام شرط سنی داوطلبان تعیین شده است. وی افزود: ملاک محاسبه سن اشخاص برای ثبت‌نام در انتخابات، بر اساس تاریخ تولد اولیه ثبت‌شده در شناسنامه رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط به‌استثنای محاکم قضایی ملاک عمل نخواهد بود. همچنین، بر اساس قانون تفسیر ماده (۲۸) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب نهم مرداد سال ۹۰، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی، مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن