زندگی

۹ واکنش اصولی به بدگویانِ پشت‌سرمان

کد خبر : 41940

اگر به این دلیل که دیگران پشت سرتان بدگویی‌های بدون دلیل‌و‌منطق می‌کنند، با احساسات‌و‌هیجانات منفی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید، چند توصیه به شما داریم.

مترجم : هدی بانکی | منبع: pairedlife.com

صبح مشهد– در خیلی از موارد، مردم به این دلیل پشت سرتان حرف می‌زنند که شما به چیزی رسیده‌اید که آن‌ها نرسیده‌اند. پیشرفت‌ها و موفقیت‌های حسادت‌برانگیز، باعث می‌شود مردم حرف‌هایی پشت سرتان بزنند. همه ما دوست داریم در زندگی‌مان کارهای مفیدتر و به دردبخورتری انجام دهیم تا این‌که بنشینیم و پشت سر دیگران بدگویی و زندگی و رفتار آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنیم. با این حال، احتمالا برای‌تان این سوال پیش آمده که چه باید بکنید وقتی مردم پشت سرتان حرف می‌زنند؟

گاهی سکوت، بهترین واکنش است
یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید بدانید این است که بیشتر اوقات، لازم نیست در برابر بدگویی دیگران از خودتان کار خاصی انجام دهید. شما شاید بتوانید جلوی یک نفر را بگیرید که وقتی حضور ندارید پشت سرتان حرف نزند اما فکر می‌کنید چند نفر را می‌توانید متقاعد و کار بدشان را متوقف کنید؟ مثلا استیو جابز که کسی درباره موفقیت او شکی ندارد، منتقدان زیادی داشت که شیوه‌ مدیریتی و تاکتیک‌های بازاریابی او را به باد انتقاد می‌گرفتند و حتی به شخصیت او حمله می‌کردند. فرقی نمی‌کند شما چه می‌کنید و در کاری چقدر موفق هستید؛ به هر حال همیشه آدم‌هایی هستند که جور دیگری فکر می‌کنند. آن‌ها در تلاش برای پایین کشیدن شما پشت سرتان حرف خواهند زد.

باور کنید آدم‌های بدگو جایگاهی در زندگی شما ندارند
آدم‌هایی که پشت سرتان حرف می‌زنند، واقعا اهمیتی در زندگی شما ندارند چون اگر واقعا مهم و باارزش بودند پشت سرتان حرف نمی‌زدند! شادی واقعی شما از تندرستی و موفقیت‌ها و البته کسانی ناشی می‌شود که دوست‌تان دارند و برای‌ آن‌ها باارزش هستید. چیزهایی که دیگران می‌گویند، فکر می‌کنند یا درباره شما و زندگی‌تان احساس می‌کنند، بر طرز فکر شما اثری ندارد و نباید هم داشته باشد. لطفا این واقعیت را پیش از آن‌که دیر شود، درک کنید!

در برابر این آدم‌ها با اعتمادبه‌نفس لبخند بزنید
بزرگ‌ترین ضربه به هر کسی که پشت سرتان بدگویی می‌کند این است که ببیند شما با لبخند و اعتماد به نفس از کنارش رد می‌شوید و انگار می‌گویید: «من می‌دانم تو از من بدگویی می‌‌کنی اما اهمیتی برایم ندارد». اگر واقعا دوست دارید پشت آدم بدگو را به خاک بمالید، به گام‌های‌تان رنگ و بویی بدهید و جوری راه بروید که انگار شادترین آدم روی زمین هستید! کسی که پشت سر شما حرف می‌زند، حتما و قطعا متوجه خواهد شد.

نشان دهید که او نمی‌تواند آزارتان بدهد
یکی دیگر از بهترین واکنش‌هایی که در برابر آدم بدگو می‌توانید نشان بدهید، موفق و با نشاط بودن است. این واقعیت که بدگویی و کار زشت این آدم تاثیری روی شما ندارد و شما را آزار نمی‌دهد، می‌تواند بدترین شکست برای او باشد.

احساس قربانی‌شدن نکنید
همان‌طور که تا الان متوجه شدید، وقتی کاری انجام می‌دهید یا به چیزی می‌رسید که حسادت دیگران را برانگیخته می‌کند، ممکن است آن‌ها پشت سرتان غیبت و بدگویی کنند. آدم‌های بدگو از شما متنفر نیستند بلکه از موفقیت‌تان نفرت دارند. آن‌ها همین کار را با هر کس دیگری که شرایط شما را داشته باشد هم انجام خواهند داد.

گروهی از افراد حامی برای خود تشکیل دهید
همه‌ ما دوستان و همکارانی داریم که دوست‌مان دارند و از ما حمایت می‌کنند. اگر هم چنین افرادی در زندگی‌تان ندارید، نگران نباشید؛ به هر حال هر کسی باید از جایی شروع کند. با مهربانی و خوش رفتاری با اطرافیان‌تان شروع کنید. هر روز و در هر موقعیتی تلاش کنید با ادب و احترام رفتار کنید و نشان دهید که مشتاق دوستی‌های ناب و سالم هستید. به آدم‌ها نشان دهید که انسان خوب و ارزشمندی هستید و مطمئن باشید جذب‌تان خواهند شد. ایجاد گروهی از افراد حامی و پشتیبان شاید سال‌ها طول بکشد، پس صبور باشید و هر روز را چالشی برای خود بدانید.

اگر باید واکنشی نشان بدهید، برایش برنامه‌ریزی کنید
واکنش شدید نشان دادن یا دستپاچه و عصبانی شدن در موقعیتی این چنینی هیچ کمکی به شما نخواهد کرد و تنها نشان می‌دهد که تحت تاثیر افرادی قرار گرفته‌اید که از شما بدگویی می‌کنند. پس آرام و خونسرد باشید و نشان دهید هیچ حرف مفت و شایعه‌ای نمی‌تواند شما را به هم بریزد و پریشان و عصبانی‌تان کند. اگر هم در موقعیتی قرار گرفتید که مجبورید واکنشی نشان دهید یا سوء تفاهم یا شایعه‌ای را شفاف سازی کنید، برای آن برنامه‌ریزی کنید و با افراد مدنظر، پشت درهای بسته گفت و گو کنید نه در حضور دیگران.

لزوما نیازی به واکنش منفی نیست

هر کسی که به شهرت، ثروت یا هر نوع موفقیت دیگری دست پیدا می‌کند، عجیب نیست که دیگران پشت سرش یا حتی مقابلش حرف‌هایی بزنند. استیو جابز که درباره‌اش گفتیم، تنها یک نمونه از بسیار افرادی است که مردم و همکارانش در ابتدا به شدت از او انتقاد و مسخره اش کرده اند اما در کارش، آدم بسیار موفقی شد. افراد شبیه او با این‌که مورد انتقاد بوده‌اند و میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از آن‌ها ایراد گرفته‌اند، همگی در جایگاه خود موفق و مطرح بوده‌اند. آن‌ها رویاهای خود را دنبال کرده‌اند؛‌ چه شما و دیگران با رویاهای‌شان موافق بوده‌اید یا نه، به هر حال آن‌ها به آن چه خواسته‌اند رسیده‌اند.

تلاش برای موفقیت، بهترین انتقام است
شما با بحث و مشاجره با کسی که پشت سرتان بدگویی می‌کند، نمی‌توانید برنده باشید. با عصبانیت و مقابله به مثل هم راه به جایی نمی‌برید. ضمنا با ناامید شدن و خانه نشین شدن هم نتیجه‌ای نمی‌گیرید. تنها راه حل این است که با تقویت مداوم اعتماد به نفس و توانمندی‌های‌تان و انجام کاری که هدف‌تان است و شاد و راضی‌تان می‌کند، این موقعیت را کنترل کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن