اسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

آخرین وضعیت سهامداران پدیده/ اعلام قیمت سهام پدیده توسط هیئت‌مدیره جدید/ ۱۰۰۰میلیارد تومان تسهیلات “میزان” در اختیار “پدیده” است

کد خبر : 3024

دادستان عمومی و انقلاب خراسان‌رضوی گفت: مهم‌ترین خواسته مردم و سهام‌داران پدیده اعلام قیمت سهام است که مقدار و زمان آن باید توسط هیئت مدیره جدید اعلام شود.

به گزارش صبح مشهد غلامعلی صادقی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به رسیدگی‌های قاطع و سریع به احکام جرایم سنگین در سال گذشته اظهار داشت: این رسیدگی‌ها رضایت مردم و کاهش جرایم را به‌همراه داشته، به‌عنوان مثال هم‌اکنون هیچ سرقت مسلحانه کشف نشده‌ای در استان نداریم.

وی افزود: ساماندهی و رسیدگی‌های لازم در مورد بخش کشف‌رود، ارتفاعات جنوب و اراضی غیرمجاز طرقبه و شاندیز از دیگر اقدامات انجام شده در راستای حفظ حقوق بیت المال است.

صادقی درباره پرونده‌های شرکت‌هایی نظیر تبرک، پردیسبان و پدیده شاندیز در دادسرای خراسان‌رضوی، گفت: شکایات مطرح شده از طرف سهام‌داران شرکت تبرک با حمایت دادسرای استان به نتیجه رسیده، مردم به پول خود رسیدند و شرکت تبرک نیز به فعالیت خود مشغول است.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در مورد شرکت تبرک در روزهای ابتدایی فروش سهام اقدام کردیم، در واقع وقتی شرکت تبرک شروع به سهام فروشی کرد برآورد ما این بود که کاری اقتصادی و منطقی نیست و پس از سه هفته فروش سهام متوقف شد اما همین زمان نیز سبب شد یک سال وقت دادستانی صرف بازگشت به وضعیت اولیه شود و اگر اجازه می‌دادیم تبرک یک ماه دیگر سهام بفروشد وضعیتی شبیه پدیده به‌وجود می‌آمد.

وی درباره شرکت پردیسبان تصریح کرد: مقر اصلی شرکت پردیسبان در خارج از استان قرار داشت و ما از روزهای نخست مکاتبات لازم را انجام داده و به‌عنوان یکی از استان‌هایی که سهام این شرکت در آن به فروش می‌رفت، به موضوع ورود کردیم و بعد در سطح کشور فروش سهام پردیسبان ممنوع شد.

صادقی افزود: طبق برآورد ما این شرکت سرمایه کافی نداشت و هم‌اکنون نیز بخشی از وجوه مردم به آنها بازگشته اما بخش قابل توجهی هنوز باقی مانده است.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان‌رضوی درباره آخرین وضعیت سهامداران پدیده، اظهار داشت: از شروع فعالیت شرکت تا توقف خرید و فروش سهام آن، زمان بسیار بیشتری نسبت به تبرک سپری شد ضمن اینکه دادستانی فروش سهام که سرمایه پدیده پاسخگوی آن نبود و تبلیغات وسیع و گسترده گمراه کننده این شرکت را ممنوع کرد و پروژه‌های اجرایی پدیده به‌دستور دادستانی متوقف نشده است.

صادقی تصریح کرد: از روزی که واریز پول از ناحیه مردم به حساب پدیده متوقف شد پروژه‌ها نیز اصطلاحاً خوابید در حالی که مدیرعامل این مجموعه مدعی بود که ۲۰هزار میلیارد تومان در سرمایه در حسابی دیگر دارد که با استفاده از آن پروژه‌های شرکت را تمام می‌کند اما مشخص شد که ادعای وی دروغ بوده‌ و پروژه‌ها وابسته به فروش صعودی سهام در سطح کشور و جلب نقدینگی از جانب مردم بوده است.

وی درباره آخرین وضعیت شرکت پدیده و سهامداران آن گفت: دادستانی اعلام کرد پدیده با هیئت مدیره قبلی قادر به ادامه کار نیست و تغییر مدیریت حداقل درخواست ما بود که فرآیند آن یک سال زمان برد و سبب از دست رفتن وقت بسیاری و سلب اعتماد مردم از شرکت شد.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان‌رضوی تصریح کرد: هم‌اکنون با حمایت‌های انجام شده هیئت مدیره جدید مشغول به کار شده و با پیگیری دادگستری استان، بخش‌نامه‌ای از طرف معاون قوه قضائیه صادر شد مبنی بر اینکه هیچ حکمی علیه شرکت پدیده بدون هماهنگی دادگستری خراسان رضوی صادر نشود که این بخش‌نامه به‌نفع شرکت بود.

وی با اشاره به صدور اخطاریه برای هیئت مدیره سابق مبنی بر اینکه تمامی اموال منقول، غیرمنقول، حساب بانکی و غیره متعلق به شرکت را باید به هیئت مدیره جدید بسپارد، اظهار داشت: اموال توقیف شده شرکت از سراسر کشور جمع‌آوری و ساماندهی شده است و در مورد فروشگاه‌ها و رستوران‌ها امکان تبلیغات محدود وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین خواسته مردم و سهام‌داران پدیده اعلام قیمت سهام است که مقدار و زمان آن باید توسط هیئت مدیره جدید اعلام شود.

صادقی درباره وضعیت فعلی مؤسسه میزان تصریح کرد: میزان پذیرفته که اموال منقول و غیرمنقول این مؤسسه به‌قیمت کارشناسی مورد ارزیابی قرار گرفته و به بانک صادرات منتقل شود که با حمایت دادگستری مبلغ قابل توجهی از اموال به بانک تحویل داده شده و تبدیل به نقدینگی شده است.

وی افزود: دادستانی، اداره ثبت، استانداری و دارایی و تمامی ارگان‌های مرتبط از این مسئله حمایت می‌کنند اما به‌دلیل ابهامات و مشکلات قانونی نتوانستیم تمامی اموال را به بانک منتقل کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان تسهیلات میزان در اختیار پدیده است، گفت: بخشی از اموال میزان در اختیار پدیده است و مشکل عمده میزان، هزار میلیارد تومان تسهیلاتی بوده که در اختیار پدیده قرار گرفته و اگر این تسهیلات در اختیار بانک قرار بگیرد تبدیل به نقدینگی شده و بخشی از بدهی افراد پرداخت می‌شد.

وی درباره چاه‌های غیرمجاز در دشت‌های استان، تصریح کرد: باتوجه به مسئله کمبود آب، چاه‌های غیرمجاز دشت‌های استان را مسدود می‌کنیم تا بتوانیم ذخائر آب را حفظ کنیم.

انتهای پیام/*

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن