اسلاید شواقتصادی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی خبر داد:

دفترچه های بیمه سلامت حذف خواهند شد/ ۱۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات در ۹۹ پرداخت شد

کد خبر : 40018

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: ۹۹ درصد پزشکان، داروخانه ها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی در این استان به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی متصل هستند و از ابتدای اردیبهشت ماه به تدریج تمامی دفترچه های بیمه سلامت حذف خواهند شد.

به گزارش صبح مشهد، دکتر علیرضا رمزی روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: خراسان رضوی یکی از استان‌های پیشرو کشور در الکترونیکی شدن نسخ و اسناد پزشکی به شمار می رود بطوریکه الکترونیکی شدن اسناد پزشکی ۴۳ بیمارستان در این استان طی سال ۹۸ برای نخستین بار در کشور انجام شد.
وی با اشاره به حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در این استان ادامه داد: در اجرای ماده ۷۰ برنامه ششم توسعه کشور و ابلاغیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان بیمه سلامت ایران از سال گذشته ملزم به اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیکی در تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد خود شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بر این اساس از ابتدای اردیبهشت ماه امسال چاپ دفترچه‌های بیمه درمان برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی یا رایگان متوقف خواهد شد و از ابتدای خرداد ماه چاپ دفترچه‌های بیمه شدگان صندوق روستائیان و از ابتدای تیرماه نیز چاپ دفترچه‌های بیمه سایر صندوق های بیمه ای سازمان بیمه سلامت در استان خراسان رضوی متوقف می گردد.
وی افزود: با اجرای این طرح بیمه شدگان زیرپوشش این سازمان جهت مراجعه به پزشک نیاز به دفترچه بیمه نخواهند داشت و مراکز درمانی بر اساس کد ملی بیمار اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیکی خواهند کرد.

رمزی ادامه داد: در صورت نداشتن زیرساخت الکترونیکی در مرکز مورد نظر، در سربرگ مطب یا درمانگاه اقدام به تجویز دارو و خدمات برای بیمه‌شدگان خواهد شد.
وی گفت: تمامی بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و پزشکان و موسسات درمانی می توانند از طریق شماره گیری سرشماره# ۱۶۶۶ * در گوشی همراه خود از اعتبار بیمه شده این سازمان جهت دریافت و ارائه خدمات درمانی مطلع شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: رسانه ها با آگاهی بخشی به مردم نقش مهمی در فرهنگ سازی حذف دفترچه های بیمه سلامت دارند.
وی صرفه جویی در هزینه ها و مصرف کاغذ، افزایش دقت پزشکان و داروخانه ها در نخسه نویسی و نسخه پیچی، تسهیل امور بیمه گری با حذف دفترچه بویژه در شرایط کرونایی و امکان اخذ اقلام داروی های نسخ پزشکی از داروخانه های مختلف را از جمله فواید نسخه نویسی الکترونیکی دانست.
دکتر رمزی ادامه داد: هم اکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان خراسان رضوی در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، روستائیان و عشایر مناطق زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، بیمه ایرانیان، بیمه همگانی و سایر اقشار زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

۲ داروی ویژه کرونا در تعهد بیمه سلامت قرار گرفت

وی از پوشش بیمه ای داروهای بیماران کرونایی خبر داد و گفت: قرص “فاویپیراویر” و آمپول “رمدسیور” ویژه بیماران کرونایی در تعهد سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: این ۲ دارو از آبان پارسال صرفا برای آندسته از بیمه شدگان این سازمان که در مراکز درمانی بستری می شدند تخصیص می یافت اما بر اساس آخرین دستورالعمل های شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت از ابتدای امسال بیمه شدگان این سازمان که به بیماری کرونا مبتلا شده اند و به صورت سرپایی یا بستری موقت به مراکز درمانی مراجعه می نمایند نیز این ۲ دارو را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: هزینه های پوشش این داروها در استان حدود هفت میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان در ماه خواهد بود در حالی که اکنون هزینه کل بیمه شدگان سلامت خراسان رضوی حدود ۹۱ میلیارد تومان است.

رمزی گفت: در هر شبانه روز حدود ۳۰ هزار بار به مراکز درمانی استان خراسان رضوی مراجعه می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات بخش های دولتی دانشگاهی و غیر دانشگاهی و سطح یک روستایی طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی طی سال گذشته افزود: در این مدت ۲۵۶ میلیارد و ۹۷۴ میلیون تومان به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون تعداد موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در استان خراسان رضوی چهار هزار و ۵۵۵ مرکز شامل پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه‌ها، بیمارستانها و دیگر مراکز تشخیصی و درمانی هستند.
۵۳ درصد جمعیت استان خراسان رضوی زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن