یادداشت روز

شلیک با “فیش” به روح و روان بازنشستگان!

کد خبر : 52477

نویسنده: غلامرضا بنی اسدی

آرامش را بر بازنشسته حرام می دانند انگار والا به روح و روان او این گونه سوهان نمی کشیدند و آج در آن نمی شکستند. نمی دانم چرا در سه چهار ساله اخیر، افزایش سنواتی حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی همواره با “جنگِ اعصاب” همراه بوده است.

انگار برخی ها خوششان می آید که موی سفید کردگان عرصه تولید و سازندگی را با فشار های روحی مواجه کنند. خوششان می آید پایِ به عصا قوت یافته شان را به بیرون خانه بکشند و صدای خسته شان را از خیابان بشنوند. انگار حرام می دانند بر پیشکسوتان، کریمانه زیستن را و الا این چه رفتاری است که در حق اینان روا داشته می شود؟ آخرین دسته گلی که حضرات تامین اجتماعی به آب دادند چنان سنگین است که همه آب را گل آلود می کند. گروه های بازنشستگی فعال در فضای مجازی گواه است بر وضعیت روحی که برای پدربزرگ ها و مادر بزرگ های ایران درست کرده اند. شنبه، ۱۶ اردیبهشت، فیش های حقوقی را بارگزاری کردند و ولوله انداختند در جان مردم. به شب که رسید انگار وقت حال گیری رسیده بود. به یک باره همه فیش ها حذف شد! از آنجا که ذاتا آدم خوش بینی هستم به خودم و دیگران گفتم و می گویم که ان شاالله برای اصلاح بوده است.

به ویژه برای به روز رسانی آن ۲۵ درصد باقی مانده متناسب سازی که از سال ۱۴۰۰ مانده است. حتما می خواهند بعد از اعمال ضرایب ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ آن را به حقوق ها اضافه کنند چون همان یک روزی که فیش ها در دسترس بود،” چشم رس ” هم شد و محاسبات سر انگشتی نشان می داد که ۲۵ درصد، درست و دقیق به روز رسانی نشده است.

ان شاالله دوباره که بارگزاری شد خواهیم دید که دقیق سازی شده است. حق الناس است آخر و مسئولان محترم هم به حق الناس، حساس. حتما درست می شود. این را با تاکید به خود و دیگران می گویم. فقط نمی دانم چرا حضرات این گونه با فیش های ناقص به روح و روان چند میلیون نفر و چند میلیون خانوداه شبیخون زدند؟! کسی که دنبال تان نکرده بود. از اول دقیق سازی می کردید و بعد فیش ها را بارگزاری می کردید تا دعای خیر مردم نثار سلامت خود و روح اجدادتان می شد نه این گونه که برزبان بسیاری، کلمات منشوری از جنس نفرین جاری شود.

این بار هم گذشت. بازنشستگان هم – ان شاالله- می گذرند. فقط برای خدا و احترام خودتان. بعد از این با روح و روان پیشکسوتان عرصه سازندگی و مرزبانان موسفید کرده عظمت ایران بازی نکنید، همین!

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن