شهری

بی خانمان ها به گوش باشند!

آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن از ۱۵ آبان ماه

کد خبر : 24692

ثبت نام طرح ملی مسکن از ۱۵ آبان و در ۱۰ استان آغاز می شود.

به گزارش صبح مشهد، در حالی که کمتر از یک هفته به آغاز زمان ثبت نام برای طرح اقدام ملی مسکن باقی مانده، وزیر راه از امضای تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام‌خمینی(ره)، وزارت آموزش و پرورش، وزارت دفاع و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای خانه دار شدن کارمندان، بازنشستگان، کارگران و نیروهای مسلح خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه با اشاره به آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از ۱۵ آبان و در ۱۰ استان کشور، گفت: هم اکنون عملیات اجرایی ۱۸۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده و در دست اجراست.

اسلامی از اجرای چند طرح دیگر همزمان با طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و افزود: احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح، طبق تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت راه و وزارت دفاع در دستور کار قرار دارد. در این طرح، در مناطقی که وزارت دفاع خود زمین دارد اقدامات احداث شروع شده و در مناطق دیگر با کمک وزارت راه، زمین‌های موردنیاز برای احداث واحدهای مسکونی در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.
همچنین امضای تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) از دیگر اقدامات انجام شده است که بر این اساس، هم اکنون این ستاد، اجرای حدود هشت هزار واحد را آغاز کرده است. اسلامی با اشاره به یک پروژه بزرگ دیگر تا پایان سال گفت: محیط‌ها و مناطقی که ۵۰ هزار واحد مسکونی موضوع تفاهم نامه برای احداث هستند نهایی و قطعی خواهند شد و کار احداث ۵۰ هزار واحد موضوع تفاهم نامه به سرانجام می‌رسد.

مسکن مهر

وزیر راه و شهرسازی در ادامه، از امضای تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و آغاز پروژه مشترک با آن بنیاد خبر داد و افزود: با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم برای مسکن کارگران و مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی تفاهم نامه‌ای به امضا رسانده ایم. در این خصوص، در حال مذاکره با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم تا بتوانیم زمین را در اختیار آن ها قرار دهیم و آن ها بتوانند جامعه کارگری و بازنشستگان را تحت پوشش این طرح قرار دهند.
بیشتر بخوانید: چه کسانی می توانند در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کنند؟
وی امضای تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش را از دیگر اقدامات تحقق طرح اقدام ملی وزارت راه و شهرسازی برای خانه دار شدن فرهنگیان برشمرد و افزود: جامعه بزرگ فرهنگیان، بازنشستگان و نیروهای مسلح، سه جامعه بزرگی هستند که در تفاهم نامه‌های منعقد شده یا در حال انعقاد، مورد توجه وزارت راه و شهرسازی بوده‌اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن