اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت خبرداد:

احتمال از سرگیری اعزام زائران عمره از ماه های رمضان و شوال

کد خبر : 56194

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با تاکید بر این که طی روزهای آینده میزان اجاره مسکن زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام می شود، از اعزام زائران عمره مفرده با دو پرواز در هر پنج روز خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، غلامرضا رضایی در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و سازمان حج و زیارت با تشریح آخرین وضعیت تکمیل شدن ظرفیت مسکن حج آینده درمکه و مدینه در روزهای آینده، فرایند اجاره مسکن زائران حج تمتع سال ۱۴۰۳ در شهرهای مکه و مدینه را در حال نهایی شدن اعلام کرد.

در این نشست که با حضور حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از نهایی شدن فرایند اجاره هتل‌های زائران حج آینده در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره در روزهای آینده خبر داد.

در ادامه این جلسه که با ارتباط تصویری و صوتی مسئولان حج و زیارت با نمایندگان اعزامی به عربستان و مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق همراه بود، معاون حج و عمره سازمان حج گفت: با تلاش کمیته مسکن حج تمتع، حدود ۸۰ درصد ظرفیت مورد نیاز حج آینده در کشور میزبان اجاره شده است و این روند ادامه دارد.

رضایی همچنین از تلاش های صورت گرفته در راستای کاهش مدت سفرحج آینده گزارش داد و به روند اقدامات انجام شده برای تامین مسکن زائران سفرهای عمره اشاره کرد و افزود: تاکنون برای ده‎ها هزار زائر عمره، مسکن در مدینه تامین شده است. به گفته وی با توجه به تعطیل شدن سفرهای عمره از نوروز سال ۱۳۹۴ قرار است روند اعزام کاروان ها با دو پرواز آغاز شود و هر پنج روز افزایش یابد تا به تدریج و در روندی آرام به ظرفیت مدنظر برسد.

حسین اسماعیلی مدیر نظارت وبازرسی بعثه مقام معظم رهبری نیز در این نشست با ارتباط تصویری، به اجاره هتل های با ظرفیت بالا درحج آینده اشاره کرد و آن را در گامی در جهت کاهش نیروی انسانی و کارگزاران ارائه دهنده خدمات به حجاج دانست.

وی همچنین لزوم اطلاع رسانی به زائران عمره ‎گزار را در خصوص شرایط کشور میزبان و حضور در اماکن زیارتی در شهرهای مکه و مدینه یادآور شد. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از هیئت اعزامی به عربستان خواست با توجه به این که نزدیک به شش میلیون نفر دارای فیش ثبت نام عمره هستند، تلاش کنند که حتی المقدور زمینه اعزام عمره ‎گزاران ایرانی در ماه‎های رمضان و شوال نیز فراهم شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن