شهریورزشی

به مناسبت هفته تربیت بدنی

همایش ورزشی نیروهای مسلح در مشهد برگزار شد

کد خبر : 24163

همایش ورزش صبحگاهی مشترک نیروهای مسلح مستقر در مشهد به مناسبت هفته تربیت بدنی روز چهارشنبه به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در حاشیه این همایش به خبرنگاران گفت: امروز در این چارچوب چهار هزار نفر از رزمندگان نیروی زمینی ارتش، پدافند هوایی، هوانیروز، مرزبانی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مستقر در خراسان رضوی در همایش ورزشی در محل پادگان مشهد حضور داشتند

فرزاد فتاحی ورزش را در همه زمانها، مکانها و همه اقشار موجب نشاط، شادابی و سلامتی جسمی و روحی توصیف و بیان کرد: ورزش و آمادگی جسمانی در سطح نیروهای مسلح اهمیت بسیار بیشتری دارد و به این موضوع در سطح نیروهای مسلح به خوبی توجه می‌شود.

وی افزود: همزمان با هفته تربیت‌ بدنی برنامه‌ریزی به منظور اجرای ورزشهای همگانی برای تمامی اقشار جامعه در دستور کار قرار گرفت و در همین چارچوب برنامه‌های مختلفی سطح خراسان رضوی در حال اجرا است.

مدیرکل اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به تاثیر ورزش مستمر بر سلامت عمومی جامعه می‌بایست با اجرای برنامه‌های ورزشی و انعکاس آن در رسانه رهنمود مقام معظم رهبری را مبنی بر “ورزش برای همه آحاد لازم است” نهادینه شود.

وی گفت: ورزش هرچه بیشتر در سبد هزینه خانواده جای گیرد به همان نسبت از هزینه‌های درمانی می‌کاهد.

پارسال ۵۱ درصد از جمعیت سه میلیون و ۳۲۳ هزار نفری مردان و ۵۰ درصد از جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری زنان در خراسان رضوی در برنامه‌های ورزش همگانی شرکت کردند. همچنین دست کم ۴۰۰ برنامه کوهنوری، ۶۰۰ مورد همایش پیاده‌روی خانوادگی و هزار برنامه ورزشی در محلات شهرهای مختلف این استان پارسال برگزار شد.

بر این اساس استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در جمعیت مشارکت‌کننده و تعداد برنامه‌های ورزش همگانی دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن