شهری

آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پارک حاشیه مشهد

بوستان ۵ هکتاری جای دیوار حائل شهرک های شهیدان رجایی و باهنر را می گیرد

کد خبر : 33323

روز گذشته طی مراسمی عملیات اجرایی احداث بزرگ ترین بوستان حاشیه شهر مشهد به وسعت ۵ هکتار با حضور اعضای فراکسیون محرومیت زدایی و گروه‌های جهادی مجلس، شهردار مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران استانی و شهری آغاز شد، به گفته شهردار مشهد این پارک طی ۱۸۰ روز آینده تحویل مردم شهرک های شهیدان رجایی و باهنر خواهد شد و به این ترتیب دیوار حائل شهرک های شهیدان رجایی و باهنر به خواست مردم فرو می‌ ریزد.

صبح مشهد– به گزارش خراسان رضوی، محمدرضا کلایی شهردار مشهد در این مراسم اظهار کرد: پروژه احداث پارک ۵ هکتاری در مهریز از جمله ۱۲ پروژه شهرک های شهیدان رجایی و باهنر است و امیدواریم ظرف ۱۸۰ روز که کار سختی است اتفاق بیفتد.
وی با بیان این که احداث این پارک خواسته مردم منطقه است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم پارک مناسب خانواده تحویل بدهیم و با احداث این پارک دیوار حائل شهرک های شهیدان رجایی و باهنر به خواست مردم فرو می‌ریزد و تا بهار۱۴۰۰ این پارک مردمی را تحویل مردم می‌دهیم.

محصول تفاهم و همکاری آستان قدس و شهرداری
شهردار مشهد همچنین در حاشیه این مراسم با بیان این که بیش از ۳۰ سال است که مردم این منطقه با کمبود سرانه فضای سبز مواجه هستند، تصریح کرد: هیچ پارک محلی در این منطقه وجود ندارد و از طرفی تراکم جمعیتی به شدت بالاست، احداث این پارک ۵ هکتاری که محصول تفاهم و همکاری بین شهرداری و آستان قدس است ان شاءا… برای نوروز امسال آماده بهره برداری خواهد بود.
وی همچنین به ویژگی های احداث این پارک اشاره کرد و افزود: این پارک خانوادگی است، همچنین در کنار این پارک یک کتابخانه عمومی نیز احداث می شود. کلایی با بیان این که آستان قدس در این روزها به کمک مدیریت شهری آمده است، گفت: با کمک همه مسئولان استان اعم از قضایی ، استانداری و… عقب ماندگی ها در حاشیه شهر مشهد را جبران می کنیم، در شهرک های شهیدان رجایی و باهنر ۸۵ ریز پروژه و ۱۲ پروژه با اعتباری حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر این که برای احداث این پارک مشکلی با آستان قدس وجود نداشت؟ گفت: اعتماد کردن دستگاه ها به یکدیگر زمان بر است و من امیدوارم این موضوع اعتماد که روز به روز بهتر می شود تعامل سازنده ای را با آستان قدس اعمال کنیم، ضمن این که تولیت محترم آستان قدس رضوی نیز نگاه مثبتی دارند و برنده در این میان مردم هستند. کلایی همچنین درباره احداث منطقه توریستی کشاورزی در محدوده پارک ۵ هکتاری گفت: یک پارک ۷۰ هکتاری داریم و مکان آن ضلع جنوبی ریل راه آهن است، در نظر داریم این پارک را به محل فعالیت کشاورزی تبدیل کنیم و محصولات ارگانیک در آن تولید خواهد شد.
راه اندازی کشاورزی توریستی هدف بعدی در حاشیه مشهد
علی رسولیان معاون امور اقتصادی استاندار نیز در این مراسم گفت: در مشهد بیش از یک میلیون حاشیه نشین زندگی می کنند، با تمرکز و اقدامات اشتغال زایی که در روستاها انجام می شود تلاش می کنیم از رشد حاشیه نشینی مشهد جلوگیری کنیم. وی با بیان این که احداث پارک و فضای سبز یکی از اقدامات ضروری در حاشیه مشهد است، گفت: در اطراف این زمین ۵ هکتاری برای احداث پارک زمین دیگری وجود دارد که طی توافقاتی که مدیریت شهری و کمیته امداد دارد این زمین را به محل توریستی کشاورزی تبدیل می کنیم که به رفع محرومیت در این منطقه کمک خواهد کرد.
همچنین احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس در این مراسم گفت: به شهردار مشهد خدا قوت می‌گویم در شرایطی که استاندار نداریم برنامه‌های زیادی برای حاشیه مشهد در دست اجرا دارند. وی افزود: کسانی که به مشهد می‌آیند مسیر فرودگاه تا حرم و هتل‌های چند ستاره را می‌بینند و این موارد را نمی‌بینند از شهرداری مشهد متشکرم که با روحیه جهادی و انقلابی کار می‌کنند، با همکاری شهرداری و آستان قدس امیدوارم بتوانیم حاشیه مشهد را سامان دهی کنیم.
رمضانعلی فیضی رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار شورای شهر مشهد هم در این مراسم اظهار کرد: از سه سالی که از استقرار مدیریت شهری و شورای پنجم می گذرد مشهد به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است. وی با بیان این که حاشیه شهر مشهد و توسعه آن از اولویت های شورای شهر و لیست امید بوده است، تصریح کرد: طی سه سال گذشته ۷۳ پارک در مناطق حاشیه شهر احداث شده و در این منطقه که معدل سرانه فضای سبز زیر ۴ متر بود هم اکنون به ۵ متر افزایش یافته است و احداث پارک ۵ هکتاری در این منطقه نیز در این راستا صورت می گیرد. وی افزود: طی دو ماه گذشته دو دیوار نامهربانی را برچیدیم، دیوار ۵۰ ساله در کنار شهرک شهید بهشتی و پردیس و این دیوار ۵۰ ساله دیوار زمختی بود که خشونت را ترویج می‌داد که با تصمیم مدیریت شهری به یک فرصت بزرگ و تنفسگاه برای مردم حاشیه شهر تبدیل خواهد شد. وی احداث بوستان ۵ هکتاری در حاشیه مشهد را حاصل تلاش و تفاهم بین مدیریت شهری و آستان قدس رضوی بیان کرد و گفت: تلاش کردیم با آستان قدس تفاهم کنیم و نوید می دهیم این ظرفیت زیست محیطی بزرگ را تقدیم مردم حاشیه شهر مشهد بکنیم.
کاظمی معاون شهردار مشهد نیز در حاشیه این مراسم درباره پروژه های شهرک های شهیدان رجایی و باهنر گفت: ۵ تا ۶ پروژه در این مناطق در حال اجراست، یکی از پروژه ها احداث مسیری به طول ۵/۵ کیلومتر از پل مصلی تا پارک شهید رجایی و باهنر است که در حال برگزاری مناقصه آن هستیم، در همین مسیر یک تقاطعی وجود دارد که در محدوده راه آهن است و به ناچار مجبور هستیم ریل راه آهن را نیز جابه جا کنیم.
شایان ذکر است، روز گذشته همچنین جمعی از اعضای فراکسیون محرومیت زدایی مجلس به همراه محمدرضا کلایی شهردار مشهد از پروژه‌های طرح “یک حاشیه کمتر صدها فرصت بیشتر” در شهرک های شهیدان رجایی و باهنر، بازدید کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن