اخبار مهمورزشی

افتتاح زمین چمن شماره 2 استادیوم ثامن تا دهه فجر

مجمع خیرین ورزش یار در خراسان رضوی تشکیل می‌شود

کد خبر : 24012

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: زمین چمن شماره ۲ استادیوم ثامن تا قبل از دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش صبح مشهد، فرزاد فتاحی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار کرد: بسیار خرسندیم که در اولین روز از هفته تربیت بدنی و ورزش در خدمت اصحاب رسانه استان هستیم و از آن ها بابت حضورشان تشکر می‌کنم.

وی در خصوص فعالیت های انجام شده در سال ۹۷ بیان کرد: سال گذشته ده مرحله اردوی تیم ملی و ۹۷ مسابقه کشوری و بین المللی را در استان میزبانی کردیم، همچنین ورزشکاران ما توانستند، سال گذشته، ۳۶ مدال آسیایی، ۱۰۴ مدال بین المللی و ۴ مدال جهانی را از آن خود کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: در خصوص مدال های کشوری نیز ۱۰۹ مدال توسط آقایان و ۱۷۰ مدال توسط بانوان ورزشکار استان کسب و۶۱۴ همایش ورزشی در خراسان رضوی برگزار شد.

فتاحی در خصوص برنامه های سال ۹۸ نیز گفت: در سال جاری بنا بر این است که میزبانی های بیشتری در استان داشته باشیم و با توجه به اینکه امسال، سال کسب سهمیه المپیک است، تلاشمان را مضاعف کرده ایم، همچنین از قهرمانان و تیم های لیگ برتری مان حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در شش ماهه ابتدایی سال سعی بر این بود که انتخابات مجامع برگزار شود و بعضی از مجامع نیز به دلایل مختلف به تعویق افتاده است، همچنین ۷ مجمع انتخاباتی هیئت های ورز‌شی نیز در این ۶ ماهه برگزار و روسای آن ها مشخص شدند.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: ما از ابتدای سال جاری ۹ دوره میزبانی اردوی های تیم ملی و ۸۵ میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی را در استان داشتیم که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته، همچنین ۷۳ مدال بین المللی، ۲۷ مدال آسیایی و ۱۱ مدال جهانی توسط ورزشکاران استان برای خراسان رضوی به ارمغان آمده است.

فتاحی ضمن تشکر از زحمات هیئت های ورزشی ادامه داد: در مسابقات کشوری نیز ۳۱۷ مدال توسط آقایان و ۳۰۷ مدال توسط بانوان استان تا کنون بدست آمده که نسبت به سال گذشته رشد چندین برابری داشته است، همچنین ۱۲۱ ورزشکار آقا و ۶۵ ورزشکار بانو به عضویت تیم های ملی در آمدند.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم زمینه را برای حضور بخش خصوصی در ورزش فراهم کنیم و از دغدغه های هیئت های ورزشی بکاهیم، شاهد مدال آوری بیشتر ورزشکاران استان خواهیم بود.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره بر اینکه سیاست ما در هفته تربیت بدنی، همگانی کردن ورزش بوده است، خاطر نشان کرد: سعی کردیم در تمامی شهرستان های استان برنامه های مختلفی در این هفته داشته باشیم و شاهد جنب و جوش خاصی در این شهرستان ها خواهیم بود. البته به دلیل اینکه هفته تربیت بدنی مصادف شد با ایام اربعین حسینی، بیشتر برنامه ها بعد از دهه آخر صفر برگزار خواهد شد.

فتاحی در خصوص برنامه های هفته تربیت بدنی عنوان کرد: در این هفته ۲۰۰ جشنواره پیاده روی و ورزش صبحگاهی و ۸۰ برنامه و فعالیت کوهنوردی خانوادگی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۶۰۰ جشنواره و فعالیت ورزشی مرتبط با ورزش همگانی نیز در سطح خراسان رضوی برپا می‌شود، همچنین در این هفته ۲۵۰ مسابقه و همایش در رشته های رزمی، تکواندو، کاراته، ووشو و جودو نیز برگزار خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: ۱۰۰ برنامه ورزشی و فرهنگی در حوزه جوانان و سازمان های مردم نهاد و ۲۵۰ برنامه فرهنگی ویژه گرامیداشت دهه ی آخر صفر و ایام شهادت امام رضا(ع) نیز برپا می‌شود، همچنین نمایشگاه این هفته با حضور هیئت های ورزشی و سمن های جوانان برگزار خواهد شد.

فتاحی تصریح کرد: ما در شش ماهه ابتدایی سال برنامه های خوبی برگزار کردیم و اقدامات خوبی در جهت ورزش همگانی انجام شده است و احتمالا امسال نیز رتبه اول کشور در بحث ورزش همگانی را بدست آوریم، همچنین در سال جاری، ۷۰۰ کوهپیمایی، ۸۰۰ پیاده روی، ۳ برنامه صبح و نشاط و ۸۰۰ برنامه دوچرخ سواری را برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: همچنین در طرح تابستانه با ورزش هزار برنامه با مشارکت ۱۰۰ هزار نفری مردم را در استان برگزار و در هفته دفاع مقدس ۴۵۰ برنامه را برپا کردیم.
مدیر کل

ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص خانه های ورزش روستایی نیز گفت: در شش ماهه ابتدایی سال جاری نیز ۶۰ خانه ورزش روستایی به طور کامل تجهیز و افتتاح کردیم، همچنین با برگزاری جلسه بین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مدیر کل شورا ها و روستا های استانداری، تفاهم نامه بسیار خوبی در خصوص خانه های ورزش روستایی منعقد شد.

فتاحی افزود: بر اساس این تفاهم نامه، مقرر شد مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت و تجهیز ۱۰۰ خانه ورزش روستایی ظرف مدت ۵ ماه در روستاهای مشخص در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: ۲۰۰ میلیون تومان از این اعتبار از سوی دهیاری ها، ۱۰۰ میلیون تومان از طرف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و ۱۰۰ میلیون تومان از طرف اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به حساب هیئت روستایی و عشایری استان جهت تجهیز و بهره برداری این خانه های ورزش، واریز می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: ما مراسم تجلیل از قهرمانان آسیایی و جهانی را برگزار کردیم که در این مراسم رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی در جهت حمایت و ایجاد انگیزه از ورزشکاران، برای کسانی که در المپیک و پارا المپیک، سهمیه کسب کنند، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان پاداش در نظر گرفت.

فتاحی در خصوص بحث های عمرانی نیز گفت: در حال حاضر ۱۵۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در نقاط مختلف خراسان رضوی وجود دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری آن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری با دستور استاندار و موافقت وزیر ورزش و جوانان در سطح استان اقدام ویژه‌ای برای تخصیص اعتبار انجام ‌شده است، بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال ۹۰ پروژه ورزشی در سطح استان تکمیل و افتتاح می‌شود که این تعداد پروژه در هفت سال گذشته بی‌سابقه است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا بخشی از پروژه های نیمه تمام را از طریق ماده ۲۷ به بخش خصوص واگذار کنیم که هم اکنون ۱۴ پروژه را واگذار کردیم، همچنین آمادگی واگذاری سایر پروژه های نیمه تمام را با شرایط بسیار خوب به بخش خصوص داریم.

فتاحی در خصوص تکمیل استادیوم ثامن نیز اظهار کرد: زمین چمن شماره ۲ استادیوم ثامن تا قبل از دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید و برای زمین اصلی نیز ۵ میلیارد تومان اعتبار با تخصیص ۱۰۰ درصدی از استانداری ، ۲ میلیارد تومان از سوی سازمان بودجه استان و ۳ میلیارد تومان اعتبار نیز اعتبار از سوی وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته شده است، همچنین صندلی های استادیوم نیز از سوی شرکت توسعه منابع تامین خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت های ورزشی در حاشیه شهر مشهد نیز گفت: برای حاشیه شهر مشهد، ۸ چمن مصنوعی در نظر گرفتیم، همچنین اماکن ورزشی که نیاز به مرمت دارد را نیز تعمیر کردیم. ۱۰ خانه ورزش محلات نیز در حاشیه شهر مشهد به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: برای ساخت مکان های ورزشی در حاشیه شهر به دلیل کمبود زمین در مالکیت وزارت ورزش و جوانان، مجاز به ساخت ساز نیستیم ولی با آستان قدس و شهرداری صحبت هایی شده است که باید در این رابطه با وزارت ورزش و جوانان رایزنی کنیم.

فتاحی در خصوص خیرین ورزشی نیز گفت: تلاشمان بر این است که از فرصت خیرین ورزشی حداکثر بهره را ببریم و مجمع خیرین ورزش یار را در استان تشکیل دهیم.

وی تصریح کرد: ما در سال جاری و سال آینده با محدودیت های مالی مواجه خواهیم شد ولی سعی مان بر این است که روند رو به رشد را در ورزش استان حفظ کنیم و امکانات بیشتری را برای ورزشکاران فراهم آوریم.

فهیمه سروری، مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: المپیک ۲۰۲۰ پیش رو است و باید سرمایه گذاری خوبی در خصوص ورزش بانوان انجام شود. خوشبختانه زیر ساخت های به صورت برابر در اختیار آقایان و بانوان قرار گرفته و اکثر هیئت های ورزشی که شانس کسب سهمیه در المپیک و پارا المپیک را دارند، زمان های زیادی برای ورزش بانوان اختصاص داده اند.

وی افزود: با تقویت زیر ساخت ها در شهرستان های استان نیز فضای بیشتری در اختیار بانوان قرار گرفته و استعداد های بیشتری کشف خواهند شد که پس از حضور فتاحی در این اداره کل، توسعه زیر ساخت ها در سطح استان افزایش چشمگیری داشته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن