زندگی

همسرم می‌گوید جواب تماس‌های همکاران خانم را نده!

کد خبر : 40539

مردی هستم که شغلم می‌طلبد هر روز با خانم‌های زیادی در ارتباط کاری باشم. وارد کننده لوازم‌آرایشی هستم و این روزها هم به خاطر کرونا بیشتر در خانه حضور دارم و آن‌ها مدام برای خرید به من زنگ می‌زنند. خانمم از همان ابتدا به این مسئله حساس بود اما به تازگی بیشتر از گذشته ایراد می‌گیرد و می‌گوید تماس‌هایشان را جواب نده. من هم که نمی‌توانم کارم را عوض کنم، این شرایط دارد می‌رود روی اعصابم. چه کنم؟

نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی | مشاور‌خانواده

صبح مشهد– در ابتدا باید بگویم بدبینی اشکال متفاوتی در زندگی مشترک دارد، برخی شامل بدبینی و سوء ظن‌های نابهنجار و برخی هم شامل تعصب و مراقبت است که مشکل شما دقیقاً از نوع دوم است؛ شک و بدبینی از سر عشق و علاقه که در نهایت تعصب و مراقبت را به وجود آورده است. در ادامه به شما مخاطب محترم راهکارهایی را پیشنهاد خواهیم کرد.

اجازه بدهید خانم‌تان به تماس‌ها پاسخ دهد
شرایط شغل شما به گونه‌ای است که امکان پاسخ ندادن به تماس‌ خانم‌ها برای‌تان وجود ندارد بنابراین از شما می‌خواهم شرایط کاری‌تان را به میزانی که لازم می‌دانید، به او توضیح دهید تا در جریان مراودات شغل شما قرار بگیرد. شما بیشتر از هر چیز در این روزها باید مراقب باشید که حساسیت‌های همسرتان را به این موضوع بیشتر نکنید تا به مرور، دیدگاه همسرتان درباره شما تغییر کند و اعتمادش بیشتر شود. پیشنهاد می‌کنم با توجه به حساسیت همسرتان اجازه بدهید که بعضی اوقات، خودش پاسخ تماس‌‌های کاری‌تان را بدهد و حتی سفارش‌ها را، ایشان تا مدتی قبول و ثبت کند. بی‌شک مشارکت با همسرتان در این شرایط از حساسیت‌ها کم می‌کند و شک و شبهه را از بین می‌برد.

با خانم‌تان صادق باشید
همیشه و در همه حال راجع به هر موضوعی با همسرتان صادق باشید. گاهی ریشه بدبینی ممکن است نبود صداقت باشد، گاهی ممکن است از سر ناآگاهی و نداشتن مدیریت دست به پنهان کاری زده باشید که در نهایت همین مسئله باعث سوء ظن همسرتان شده باشد.

خوش بین و مثبت نگر باشید
به جای این که از رفتار و کلام همسرتان دنبال معنای خاصی باشید، جور دیگری به مسئله نگاه و به جنبه‌های مثبت قضیه فکر کنید که همسرتان به شما علاقه مند است و ترس از دست دادن شما را دارد و برای حفظ زندگی‌تان تلاش می‌کند تا شما را همه جوره به دست آورد.

در مراوده با جنس مخالف، محتاط باشید
به طور کلی در مراودات اجتماعی تلفنی یا حضوری با جنس مخالف، بسیار محتاط باشید. تماس‌های بی دلیل و پیام های خارج از فضای کاری در فضای مجازی حتی اگر شما هم فکری در سر نداشته باشید ، برداشت‌های ذهنی نامناسبی در همسرتان ایجاد می‌کند. پس در تماس‌ها و پیام‌ها با مشتریان یا اطرافیان خود بسیار دقت کنید. تا حد امکان در صحبت کردن با مشتریان خود مواظب لحن گفت وگوی تان باشید و از انجام شوخی یا خنده حتی بدون غرض جدا پرهیز کنید. این‌گونه رفتارها قطعاً جلوی سوء ظن همسرتان را می‌گیرد و همچنین برای آرامش خودتان بسیار مهم است.

جملات طلایی فراموش نشود
سعی کنید مدام به همسرتان ابراز محبت کنید، مثلا به او بگویید تو همه امید من هستی، من تو را خیلی دوست دارم، تو از همه برای من با ارزش تری و … . عشق و محبت‌تان را ابراز کنید. این کار نه تنها باعث عشق و علاقه بیشتر می شود بلکه اعتماد او را به خود و زندگی مشترک‌تان جلب می‌کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن