اخبار مهمشهری

نزاع جمعی در خراسان رضوی طی یک ماه ۵۳ درصد رشد یافت

کد خبر : 23049

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی روند افزایش نزاع های جمعی در این استان را نگران کننده دانست و گفت: نزاع دسته جمعی در این استان ۵۳ درصد طی مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی؛ سرهنگ محمد بوستانی افزود: نزاع و درگیری یکی از مصادیق خشونت در جامعه است که به دو بخش نزاع دسته جمعی و نزاع فردی تقسیم میشود .
وی خاطر نشان کرد: روزانه حدود ۲۰۰ مورد نزاع جمعی و فردی در استان گزارش میشود که اغلب این نزاع ها در بین جوانها و نوجوانها بر مسائل گاه خیلی جزئی و کم اهمیت اتفاق می افتد که در بعضی موارد متاسفانه منجر به قتل میشود .
به گفته وی ، عدم تاب آوری، پایین بودن آستانه صبر و تحمل بویژه در فصل گرما ، اعتیاد ، مسائل خانوادگی، بیکاری، مشکلات اقتصادی، آلودگی هوا و اختلالات روحی روانی را از مهم ترین علل افزایش نزاع و درگیری در استان برشمرد.
وی ادامه داد: کلیپ های ترویج خشونت در شبکه های اجتماعی، مصرف مشروبات الکلی، روان گردان ، فرهنگ رانندگی، رعایت نکردن حقوق یکدیگر و کمرنگ شدن معنویت نیز در افزایش خشونت جامعه نقش بسزایی دارند.
رییس پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به نقش معنویت در پیشگیری از خشونت ها گفت: در ماههای محرم ، صفر و رمضان شاهد کاهش چشمگیر جرائم در جامعه هستیم .
سرهنگ بوستانی افزود: عده ای بر این باورند که با خشونت و زور می توانند به اهدافشان برسند، اما بدانند که با خشونتگران برخورد جدی خواهد شد.
وی نگرش کارشناسانه، ریشه یابی و فرهنگ سازی را از راهکارهای پیشگیری و کاهش خشونت در جامعه عنوان کرد.
وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه پلیس در این زمینه گفت: در کلانتری ها مشاور اجتماعی قرار داده ایم تا با نگاه مشاوره ای و فعالیت مددکاران اجتماعی در نزاع و درگیری ها مسئله به صورت ریشه ای حل و فصل شود.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ادامه داد: بررسی آماری پیرامون نزاع ها در دستور کار پلیس قرار دارد تا مشخص شود بیشتر آسیب ها در چه طیف سنی و با چه انگیزه ای و در کدام مناطق و با چه سطح فرهنگ و قومیتی رخ می دهد .
وی در پایان گفت : طرح نگهبانان محله و حضور آشکار آنان در کنار نیروهای پلیس در مراکزی مانند بانکها و …. از عوامل بازدارنده خشونت در جامعه به شمار می رود.
به گفته وی، حضور یک نگهبان آموزش دیده تاثیر مثبت در کاهش و جلوگیری از جرائم دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن