شهری

رعایت حقوق شهروندان، اولویت هرگونه تغییر در طرح بهسازی اطراف حرم مطهررضوی

کد خبر : 22982

محمد کمال سرویها، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی و عضو سابق شورای شهر مشهد مقدس عنوان کرد: هرگونه تغییر و توقف طرح نوسازی اطراف حرم مطهر رضوی بدون در نظر داشتن حقوق عامه شهروندان امری به دور از منطق است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد مقدس،سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن در نشستی مشورتی و صمیمی،با هدف بررسی اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی،بررسی چالش ها و راهکارهای پیش رو در راستای تسریع و تکمیل ادامه این طرح، باچند تن از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در دوره چهارم دیدار و گفتگو کرد.

محمد کمال سرویها رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی در این نشست اظهار کرد: تغییر مدیران و مسوولین در پست های سازمانی به دنبال تغییر در دولت ها و در جهت اجرای سیاست های آن ها امری طبیعی و مرسوم است.

وی تصریح کرد:البته خدمتگزاری در مجموعه های ادارات و ارگان های دولتی در ادوار و دولت های مختلف مشابه عملکرد ورزشکاران در رشته‌های دو ماراتون و چندگانه است و هرکدام از مسوولینی که به دنبال این تغییر ها در مسند مسئولیت و خدمت به مردم قرار می‌گیرند،باید نسبت به سیاست گذاری های سازمان خود و اجرای طرح‌های برنامه ریزی شده از قبل پایبند باشند و نقاط قوت موجود درآنها را شناسایی کرده و دنبال کنند.

سرویها با اشاره به اینکه طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی نیز که از سال ۱۳۷۸ ملاک عمل مجموعه های مدیریت شهری در ادوار مختلف بوده هم از این قاعده مستثنا نمی باشد،تصریح کرد:خوشبختانه در مجموعه نهاد مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی،از زمان آغاز فعالیت شورای پنجم و دوره جدید مدیریت شهری، آقای نعمتی شهردار منطقه ثامن به درستی نقاط قوت را شناسایی کرده و طبق طرح مصوب برخی از زیرساخت ها و فضاهای عمومی که عمده تملکات آنها در دوره های قبلی مدیریت شهری و با هزینه شهر و شهروندان انجام گرفته را با سرعت مطلوبی به عرصه اجرا در آورده است.

وی افزود: اقدامات خوبی در این مدت به ویژه در جهت تسریع و تکمیل پروژه های نیمه تمام و اجرای فضاهای سبز و بازگشایی برخی معابر در اطراف حرم مطهر نظری رضوی نیز صورت گرفته که اقدام مبارکی است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: رویکرد جدیدی که در منطقه به جهت حفظ جمعیت ساکن و بازگرداندن جمعیت مهاجرت کرده از منطقه، به مجاورت حرم مطهر حاکم شده، سیاست جدی و بسیار خوبی است.

سروی ها گفت: بسیاری از محسّنات طرح قبلی ایجاد فضاهای عمومی گسترده،تعریض معابر و افزایش فضای سبز به ویژه در قالب ره باغ ها بوده که در موقعیت‌های استراتژیک و در کمترین فاصله از حرم مطهر رضوی در راستای افزایش رفاه و تسهیل تردد زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی انجام می شده و توقف و تغییر در این طرح به خصوص بدون در نظر داشتن حقوق مکتسبه مردم امری به دور از منطق و نامناسب است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که پیگیریهای مجموعه مدیریت شهری و شهردار منطقه ثامن با همراهی دولت محترم در جهت احقاق حقوق شهروندان و سرمایه گذاران در این طرح ملی و فراملی اثربخش واقع شود.

شایان ذکر است محسن انتظاری هروی،محمدآصفی یزدی،محمدحسین جهانبخش و محمود هراتی از دیگر اعضا و منتخبین مردم شهر مشهد مقدس در شورای اسلامی شهر مشهد دردوره چهارم نیز در این نشست ۲ ساعته حضور داشتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن