اقتصادی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه تخصصی درحاشیه برگزاری سه نمایشگاه تخصصی در مشهد عنوان کرد:

دانش بنیان ها درتولید محصولات رقابتی داخلی و صادرات نقش بسزایی دارند

کد خبر : 55894

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:آن چیزی که امروز در بخش کشاورزی اهمیت دارد، مساله ارزش افزوده سرمایه‌گذاری دربخش کشاورزی است .

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری بیست و سومین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته ، یازدهمین نمایشگاه تخصصی چاپ و بسته بندی و چهاردهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف

مشهد، دکتر غلامرضا قنبری افزود:اگر بخواهیم قیمت تمام شده محصولات را کاهش دهیم و همچنین قدرت رقابت و صادرات داشته باشیم مساله اصلی مان اینست که باید به سمت بسته‌بندی ،فرآوری ، صنایع تبدیلی و تنوع محصولات گام برداریم.

وی اظهار داشت: هرچه در محصولات ودر حلقه‌های بعد از تولید ازمزرعه بتوانیم تنوع بیشتری بدهیم، بطورقطع می‌توانیم ارزش افزوده سرمایه‌گذاری و تولید در مزارع را بالا ببریم .

وی با اشاره به آن که در خراسان رضوی بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنعتی مشغول بکارند، بیان داشت: این واحدهای صنعتی در بخش‌های مختلف و در حوزه های زراعی طیور، آبزیان و دامی مشغول به کارهستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: آن چیزی را که امروزدر دستور کار قراردارد ، اینست که بتوانیم زنجیره‌های تولید را بوسیله صنایع تبدیلی و فرآوری تکمیل کنیم تا هم بتوانیم قیمت تمام شده محصولات را کاهش بدهیم و همچنین ارزش افزوده را بالا ببریم.

قنبری تاکیدکرد: خوشبختانه امروز در نمایشگاه به صورت ویژه شاهد محصولات دانش بنیان هستیم که پراز خلاقیت و نوآوری است وتفاوتش با نمایشگاه‌های قبلی کاملا مشهود است که به اعتقاد من نقشی را که می‌تواند این محصولات در کاهش قیمت تمام شده،محصولات فرآوری و صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی داشته باشد، قطعاً تاثیرگذار خواهد بود .

وی یادآور شد: این کارمی تواند کمک کند که هم بتواند محصولات را برای بازار مصرف داخلی و هم در حوزه صادرات نقش رقابتی مناسبی را پیداکند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن