ستون اصلیورزشی

لایحه «حمایت از ورزش حرفه‌ای» به شورا ارائه می‌شود

کد خبر : 6753
نخستین جلسه کارگروه ورزش شورای اسلامی شهر مشهد، با حضور برخی از مسئولان ورزشی شهر و استان، صبح دیروز در سالن جلسات شورای اسلامی مشهد برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از “خراسان رضوی”، بخش نخست این کارگروه، به بحث و تبادل نظر درباره “لایحه تشکیل صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی” اختصاص یافت که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان، به شورای اسلامی شهر مشهد، پیشنهاد شده بود.در جمع بندی این لایحه، مقرر شد تا اساسنامه پیشنهاد تشکیل این صندوق، در اختیار اعضای حاضر در جلسه قرار گیرد و پس از ارائه نکات مد نظر اعضای کارگروه، لایحه در صحن علنی شورای شهر، مطرح شود. از نکات قابل توجه در لایحه پیشنهادی، جلب حمایت شورای شهر و شهرداری مشهد برای حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی استان است که در صورت تصویب، در لایحه بودجه شهرداری مشهد، لحاظ خواهد شد.
در ادامه جلسه نیز گزارشی از فعالیت سه شنبه های بدون خودرو و ضرورت استفاده مدیران، کارمندان و سایر اقشار از دوچرخه، ارائه شد.در این موضوع نیز مدیریت تربیت بدنی همگانی شهرداری مشهد، مکلف شد با هماهنگی دبیرخانه فرهنگ شهروندی شهرداری مشهد، با در نظر گرفتن نقش همه اقشار مردم، لایحه ای را به کارگروه ارائه کند تا  این موضوع، با ساماندهی بیشتری دنبال شود. تشویق مردم و مسئولان به استفاده از دوچرخه و دیگر وسایل نقلیه عمومی در نقاط مرکزی شهر مشهد، پیگیری وضعیت سرویس ادارات استان و تشویق کارمندان ادارات به استفاده از سرویس به جای خودروهای شخصی، حضور مؤثر سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در جلسات کارگروه و پیگیری ساخت مسیر ایمن برای دوچرخه سواران توسط شهرداری مشهد، از دیگر موارد مطرح شده در این بخش از جلسه بود.

چکش کاری”لایحه حمایت از ورزش قهرمانی وتیم های حرفه ای” در کارگروه
در حاشیه این جلسه، رئیس کارگروه ورزش شورای اسلامی مشهد از طرح “لایحه حمایت از ورزش قهرمانی و تیم های حرفه ای” در شورای اسلامی شهر مشهد  تا ۲ماه آینده خبر داد.”محمد آصفی یزدی” افزود: این لایحه، اخیرا توسط شهرداری مشهد به شورای شهر تقدیم شده است که بررسی های کارشناسی در کارگروه مربوطه انجام می گیرد و امیدواریم منطبق با جمع بندی این نظرات، این لایحه حداکثر تا ۲ ماه آینده در صحن علنی شورای شهر مطرح شود و البته، امیدواریم که این مباحث، تحت تأثیر مسائل سیاسی و انتخاباتی، قرار نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در پیشنهاد اولیه این لایحه، حمایت ها به باشگاه “سیاه جامگان” منحصر شده بود که نظر کارگروه ورزش، این است که حمایت از ورزش قهرمانی، نباید به ورزش و باشگاه خاصی منحصر شود و همه تیم هایی که می توانند برای شهر مشهد افتخارآفرین باشند، باید مشمول این حمایت ها باشند.آصفی افزود: البته طی ۶ ماه گذشته، شهرداری مشهد، حمایت های خوبی از تیم فوتبال «سیاه جامگان» داشته است که این حمایت ها در قالب اختصاص اتوبوس برای هواداران تیم در مسابقات لیگ برتر، هزینه های تردد و … انجام شده است و به رقمی حدود ۵۰ میلیون تومان می رسد.

وی با اشاره به وجود استعداد و زمینه پرورش تیم های خوب و پرمخاطب، در رشته های مختلف ورزشی در مشهد، خاطرنشان کرد:  قطعا رشته هایی که مخاطب بیشتری دارند، اثربخشی بیشتری نیز در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی دارند و ما موظف هستیم برای حفظ این رشته ها و تیم ها که از جمله سرمایه های اجتماعی شهربه حساب می آیند، سرمایه گذاری کنیم.
نابودی سرمایه اجتماعی با حذف سهمیه ها در لیگ های برتر کشور
آصفی با ابراز تأسف از وضعیت به وجود آمده برای دو تیم خوب لیگ برتری بسکتبال و هندبال در مشهد افزود: حذف تیم های ورزشی شهر از رقابت های مهم کشوری، موجب از بین رفتن سرمایه های اجتماعی شهر می شود.این عضو شورای شهر مشهد، با اشاره به این که نخستین مسئولیت مردم و مسئولان مشهد، میزبانی از خیل عظیم زائران حضرت رضا (ع) است، گفت: باید شرایط جسمی، روانی و روحی مناسبی را برای مردم مشهد ایجاد کنیم تا با تعلق خاطر و اشتیاق، میزبان زائران حرم رضوی باشند.وی همچنین درباره ساماندهی استفاده مردم از دوچرخه به جای وسایل نقلیه شخصی نیز اظهار کرد: شهرداری مشهد، مکلف شده است تا پایان امسال، ۶۰ کیلومتر مسیر مناسب برای تردد دوچرخه سواران ایجاد کند.
در حاشیه:
*نخستین جلسه کارگروه ورزش شورای شهر مشهد، با تأخیر ۱۵ دقیقه ای آغاز شد.
*برخی مدعوان کارگروه ورزش، در جلسه حضور نداشتند!
*رئیس کارگروه ورزش شورای شهر در تجلیل از برخی نهادها به دلیل استفاده کارکنان آن از دوچرخه گفت: برای نمونه، کارمندان دفتر شمال و شمال شرق وزارت خارجه مستقر در مشهد، از دوچرخه برای فعالیت درون شهری استفاده می کنند.
*رئیس کارگروه ورزش شورای شهر گفت: در جمع اعضای شورا ، بنده و محمدکمال سرویها(رئیس شورا)، از دوچرخه برای حضور در شورای شهر استفاده می کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن