اخبار مهمشهری

شهردار مشهد در مراسم افتتاح ادامه خط ۲ قطار شهری خبر داد؛ فاز اول خط ۳ در ۱۴۰۰ بهره برداری خواهد شد

به دنبال این هستیم که فاز اول خط سه قطارشهری مشهد را نیز که تاثیر زیادی بر ترافیک هسته مرکزی شهر دارد نیز تا سال ۱۴۰۰ اجرا کنیم که در این مسیر به حمایت های دولت، استانداری و سایر دستگاه ها نیاز داریم.
شهردار مشهد با اشاره به اینکه امروز مسیر ۴٫۵ کیلومتری خط دو از میدان شریعتی تا ایستگاه شهید کاوه به بهره برداری رسید، گفت: به دنبال آن هستیم تا فاز اول خط ۳ قطارشهری مشهد از میدان فردوسی تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) را تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسانیم.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی امروز و در مراسم افتتاح رسمی ادامه مسیر خط دو قطارشهری از میدان شریعتی تا ایستگاه شهید کاوه (پیروزی) و آغاز عملیات اجرایی خط چهار قطارشهری مشهد که با حضور معاون اول رییس جمهور، استاندار خراسان رضوی، رییس و جمعی از اعضای شورای شهر و نمایندگان مشهد در مجلس برگزار شد، افزود: در مجموع ۸۳ کیلومتر خطوط قطارشهری برای مشهد تعریف شده که اکنون با بهره برداری از ۴٫۵ کیلومتر دیگر از خط دو نیمی از این میزان اجرا شده است.
وی با بیان اینکه امروز ارتباط شمال و جنوب شهر از طریق قطارشهری برقرار شد، اظهار کرد: یک سال و نیم پیش وعده دادیم ادامه خط دو قطارشهری را تا ایستگاه پایانی تیرماه به بهره برداری برسانیم که به این وعده عمل کردیم.
کلائی اضافه کرد: بهره برداری از ۳٫۵ کیلومتراز ادامه خط دو از این جهت اهمیت دارد که این کار در شرایط تحریم و تلاطم بازار ارز و با تلاش همکارنم در مدیریت شهری، هماهنگی و کمک همه دستگاه ها از جمله پیمانکار، استانداری و نمایندگان مجلس انجام شد که این موضوع می تواند الگویی برای سایر شهرها باشد.
شهردار مشهد با اشاره به اینکه اجرای خط دو ۳۳۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که فاز اول خط سه قطارشهری مشهد را نیز که تاثیر زیادی بر ترافیک هسته مرکزی شهر دارد نیز تا سال ۱۴۰۰ اجرا کنیم که در این مسیر به حمایت های دولت، استانداری و سایر دستگاه ها نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور تاکنون به اجرای خطوط قطارشهری مشهد کمک کرده اند، اظهار کرد: انتظار داریم این کمک ها بیشتر شده و پیمانکار نیز در این مسیر بداند که عزم ما و مدیریت استان این است که تحت هر شرایطی فاز اول خط سه قطار شهری را تا ۱۴۰۰ آماده بهره برداری کند.
وی ادامه داد: شورای پنجم و مدیریت شهری از ابتدا به دنبال توسعه عدالت شهری بوده و معتقدیم توسعه خطوط قطارشهری مظهر عدالت شهری است که با ایجاد نظم، همسانی و استفاده گروه های مختلف به نوعی عدالت شهری را برقرار کند.
کلائی با اشاره به این که قطارشهری به نوعی یک رسانه است، افزود: می توانیم در سفرهایی که شهروندان با قطارشهری انجام می دهند، آموزش های لازم را برای یک زندگی شهری بهتر به آنها ارائه داده وآن را به سفری پربار تبدیل کنیم.
شهردار مشهد گفت: قطارشهری مانند رودخانه ای است که طراوت و زندگی را در شهر جاری می کند و خوشحالم که امروز رودخانه ای دیگر به رودخانه های امید و زندگی اضافه شد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن