شهری

محصول جذاب کارخانه بازیافت لاستیک برای مسئولین عراقی‌

کد خبر : 49326

مدیر عامل سازمان مپ شهرداری مشهد در جریان بازدید معاونت خدمات شهری شهرداری نجف اشرف از کارخانه بازیافت لاستیک از تولید ماهیانه ۲۰۰۰ مترمربع کف پوش خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، مهندس مسعود رضوی دربازدید معاون خدمات شهری شهرداری نجف وهیئت همراه تصریح کرد: بزرگترین مجتمع صنعتی بازیافت مواد و انرژی درمشهد وجود دارد ودراین سایت ، صنایع تبدیلی و کارخانجات بازیافت متعددی همچون لاستیک – پلاستیک و کاغذ وجود دارد وعلاوه بر آن در عرصه تولید کود آلی و استفاده از انرژی نیز فعالیت ها و اقدامات زیادی صورت گرفته است .

وی درزمینه کارخانه بازیافت لاستیک تصریح کرد :این کارخانه ظرفیت پذیرش سالانه ۳۰۰۰ تن تایر فرسوده را دارد وماهیانه ۲۰۰۰ متر مربع کف پوش لاستیکی تولید می شود. وی درادامه افزود : باتوجه به آلودگی های زیست محیطی و همچنین اشغال فضای بسیار زیاد لاستیک ها در محل های دفن پسماند شهری یکی از بهترین روش ها در مدیریت پسماند بحث بازیافت لاستیک خواهد بود که دراین کارخانه علاوه بر تولیدکف پوش -گرانول لاستیک در سایز های مختلف و پودر لاستیک نیز جداسازی می شود همچنین الیاف و سیم فلزی لاستیک نیز دراین کارخانه جداسازی شده وبازیابی و به فروش میرسد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به عدم تجزیه پذیری لاستیک و جلوگیری از تشدید آلودگی های ناشی از تایر های فرسوده این کارخانه کمک شایانی به حفظ محیط زیست می نماید وکف پوش های تولیدی درفضاهای مختلف شهری کاربرد بسیار دارد از جمله در پارک ها و بوستان ها -پل های عابر پیاده و پیاده رو ها وغیره با استحکام بالا وقابلیت بازیافت مجدد استفاده می شود از کاربرد های گرانول و پودر لاستیک نیز می توان به مواردی همچون :کف پوش لاستیکی -پیست دو میدانی -تجهیزات لاستیکی – ایزوگام تحویل شده _ آسفالت پلیمری وتا اندازه ای برای استفاده مجدد تایر لاستیکی نیز استفاده می گردد.

درخاتمه عدی عبدالصاحب معاون خدمات شهری شهرداری نجف ،فعالیت ها ، اقدامات و کارخانجات سازمان مدیریت پسماند و صنایع تبدیلی آن را بسیار مطلوب و موفق ارزیابی کرد وافزود: امید است همکاری شهرداری مشهد در زمینه انتقال تبادلات مالی ، تجربی و دانشی مدیریت پسماند در کشور عراق و بالاخص شهرداری نجف را شاهد باشیم و همکاری دو جانبه بین شهر نجف و مشهد سریعا صورت پذیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن