اخبار مهماقتصادی

اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران خواستار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از اقتصاد شدند

کد خبر : 22257

به گزارش صبح مشهد به نقل از آخرین خبر، اولین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران در دوره نهم، امروز در سالن همایش‌های صداوسیمای مشهد برگزار شد.

سرپرست معاونت اقتصادی اتاق ایران در گزارشی اعلام کرد که هدف دولت از اعطای ارز ۴۲۰۰ تومانی، کنترل تورم بود که این هدف محقق نشد و در این دوره کالاهای اساسی حدود ۵۳ درصد تورم را تجربه کرد.

وی گفت: همچنین انحراف منابع ارزی،گسترش فساد و رانت‌جویی، تضعیف تولید ملی و افزایش احتمال کسری و تهدید پایداری مالی بودجه، به عنوان مهمترین پیامدهای منفی و احتمالی این طرح عنوان شد.

پس از ارائه این گزارش، بیانیه اتاق ایران در این زمینه به رای گذاشته شد و در نهایت، نمایندگان با ۸۷ درصد آرا، رأی به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از اقتصاد ایران دادند.

همچنین کمیسیون‌های دوره نهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق‌های کشور در مشهد با رای‌ اعضا مشخص و ساختار تشکیلاتی نهمین دوره اتاق ایران شکل گرفت.

مسئول دبیرخانه کمیسیون های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران روز یکشنبه در این اجلاس گفت: در ابتدا کمیسیون های پیشنهادی از سوی این دبیرخانه ۱۷ مورد شامل «انرژی، احداث و خدمات فنی، پول و سرمایه، تسهیل تجارت و مدیریت واردات، توسعه صادرات غیرنفتی، حقوقی و حمایت‌های قضایی و مقرراتی، حمل و نقل، صنایع، فناوری و ارتباطات، کسب و کارهای دانش‌بنیان، کشاورزی، گردشگری و صنایع وابسته، محیط زیست، مالیات، کار و تامین اجتماعی، معادن و صنایع معدنی و تلفیق» بود.

مهدی تاجیک افزود: در این نشست پس از نظرخواهی از هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و رای‌گیری از آنان عناوین ۱۶ کمیسیون با رای ۸۶ درصدی اعضا به تصویب رسید اما کمیسیون تلفیق رای نیاورد.

وی ادامه داد: با پیشنهاد هیات نمایندگان اتاق‌های کشور تشکیل کمیسیون اقتصاد کلان با رای ۶۵ درصدی و کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی با رای ۷۶ درصدی نیز به تصویب رسید اما پیشنهاد تشکیل کمیسیون تشکل‌ها موفق به اخذ رای کافی نشد.

مسئول دبیرخانه کمیسیون های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در پایان ۱۸ کمیسیون تخصصی مشورتی مورد تایید اعضای هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی سراسر کشور شامل انرژی، احداث و خدمات فنی و مهندسی، بازار پول و سرمایه، تسهیل تجارت و مدیریت واردات، توسعه صادرات غیرنفتی، حقوقی و حمایت‌های قضایی و مقرراتی، حمل‌و نقل و لجستیک، صنایع، فناوری و ارتباطات، کسب و کارهای دانش بنیان، کشاورزی، آب و صنایع وابسته، گردشگری و کسب و کارهای وابسته، محیط زیست و توسعه پایدار، مالیات، کار و تامین اجتماعی، معادن و صنایع معدنی، بازرگانی داخلی و اقتصاد کلان و مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی تصویب و تشکیل شد.

نخستین نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران پس از رای گیری اعضا برای تعیین کمیسیون‌ها به کار خود پایان داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن