اجتماعیزندگی

مرگ عجیب برادرها؛ فوت، قتل و مرگ مغزی!

کد خبر : 22064

پسر جوانی که برای ترک اعتیادش به یک کمپ مراجعه کرده بود درسناریوی مرموزی دچار مرگ مغزی شد. کمای این پسرجوان تا جایی پیش رفت که به دلیل مرگ مغزی خانواده اش رضایت به پیوند اعضا دادند و به چند بیمار در حال انتظار زندگی بخشیدند.
حادثه در کمپ
روز ۱۳ تیر امسال مدیر یک کمپ ترک اعتیاد در تماس با امدادگران اورژانس برای نجات جان یک مرد جوان که در این کمپ تحت درمان بود درخواست کمک کرد. خیلی زود امدادگران اورژانس در محل حاضر شدند و پسر جوان را که بیهوش روی زمین افتاده بود به بیمارستان شریعتی ماهدشت منتقل کردند و تلاش برای نجات جان این بیمار جوان آغاز شد.
تماس با خانواده
شامگاه پنج شنبه ۱۳ تیر بود که مسئولان بیمارستان و کمپ ترک اعتیاد در تماس با خانواده این جوان که محسن نام دارد از حال بد پسر ۲۸ ساله شان خبر دادند و خیلی زود برادر و مادر محسن به بیمارستان مراجعه کردند.
دروغگویی
برادرمحسن که وحید نام دارد به سراغ مدیر کمپ ترک اعتیاد رفت و پیگیر علت حال بد برادرش شد که مرد جوان ادعا کرد محسن در کمپ ترک اعتیاد بود که ناگهان بیهوش شد و روی زمین افتاد و نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده و تنها توانستیم او را به بیمارستان منتقل کنیم.
آثار مرموز
این ادعا در حالی بود که روی بدن پسر جوان آثار درگیری و ضرب و شتم وجود داشت و فرضیه یک درگیری مرگبار پیش روی وحید قرار گرفت اما شرایط سخت و تلخ بود و وحید و خانواده‌اش بیشتر از این که به دنبال علت ماجرا باشند به دنبال نجات جان محسن بودند.
مرگ مغزی
هماهنگی‌ها صورت گرفت و محسن که در شرایط بدی قرار داشت به بیمارستان مدنی تهران منتقل شد و تلاش پزشکان ادامه داشت تا این که مرگ مغزی محسن از سوی پزشکان تایید شد.

بیشتر بخوانید:

مرگ پسر ۱۲ ساله به تقلید از برنامه تلویزیونی عصر جدید+ عکس

اهدای اعضای مقتول
اعضای خانواده محسن وقتی این خبر را شنیدند شوکه شدند و پس از یک جلسه طولانی با پزشکان پذیرفتند که دیگر پسرشان به زندگی باز نمی‌گردد و با یک تصمیم بزرگ با مرگ پسرشان به چند بیمار زندگی بخشیدند.
تحقیقات پلیسی
بعد از این اقدام انسان دوستانه وحید به پلیس مراجعه کرد و خواست تا ماجرای مرگ مرموز برادرش پیگیری شود. همین اقدام کافی بود تا تیمی از ماموران برای تجسس های پلیسی وارد عمل شوند؛ این در حالی بود که مدیر کمپ روز نخست ادعا کرده بود محسن وقتی به هوش بیاید خودش علت این ماجرا را بازگو می‌کند.
بازداشت مدیر کمپ
ماموران در این مرحله با مراجعه به کمپ ترک اعتیاد به دستگیری مدیر کمپ اقدام کردند و در ادامه خانواده محسن با حضور در دادسرای امور جنایی تهران با به همراه داشتن مدارک پزشکی خواستار رسیدگی به این پرونده مرموز شدند .
ارجاع به کرج
بازپرس پرونده در تهران با توجه به این که محل وقوع جرم در ماهدشت کرج است دستور داد تا این پرونده در همان محل جرم رسیدگی شود و پرونده به کرج ارجاع شد.
مرگ های عجیب برادرها
وحید برادر محسن که هنوز باور ندارد برادرش که برای شروع یک زندگی جدید از خانه خارج شده بود به زندگی ابدی پیوسته است درباره سرنوشت برادرش گفت: ما پنج برادر بودیم که یکی از برادرهایمان به دلیل اعتیاد تسلیم مرگ شد و یکی دیگر از برادرهایمان در یک درگیری به قتل رسید. محسن سال‌ها اعتیاد به مواد مخدر داشت و بارها او را برای درمان و ترک به کمپ ترک اعتیاد بردیم تا این که چند روز قبل برادرم تصمیم گرفت خودش به کمپ ترک اعتیاد برود و مواد مخدر را برای همیشه از زندگی‌اش دور کند. وحید ادامه داد: روز پنج شنبه مادرم دلشوره داشت و احساس می‌کرد اتفاق بدی رخ داده است به همین دلیل از من خواست تا با برادرم تماس بگیرم. هر چه تلاش کردم تا با محسن صحبت کنم موفق نشدم و هر بار که به کمپ ترک اعتیاد زنگ می‌زدم مدیر آن جا بهانه می‌آورد تا این که شامگاه پنج شنبه با ما تماس گرفتند و اطلاع دادند که محسن در بیمارستان است. وی افزود: به سرعت به بیمارستان رفتیم و برادرم را بیهوش در بخش مراقبت های ویژه دیدیم، هرچه سوال کردیم چه اتفاقی افتاده است کسی جواب نداد و مدیر کمپ ادعا کرد محسن به هوش بیاید خودش توضیح می‌دهد اما برادرم هیچ وقت به هوش نیامد و ما از مدیر کمپ شکایت کردیم و او دستگیر شد. وحید گفت: بعد از انتقال برادرم به تهران، پزشکان در یک جلسه و بعد از مقدمه‌چینی اعلام کردند که برادرم مرگ مغزی شده است. شنیدن این خبر برای ما سخت و تلخ بود تا این که پدر و مادرم تصمیم گرفتند اعضای بدن محسن را به بیماران نیازمند اهدا کنند. برادر محسن ادامه داد: برادرم به بیمارستان سینا منتقل شد و همگی در اتاق مراقبت‌های ویژه حاضر شدیم و محسن را برای آخرین بار ملاقات کردیم، صحنه دردناکی بود اما از این که برادرمان توانسته به بیماران نیازمند زندگی ببخشد برای ما آرام بخش بود و بعد از آخرین خداحافظی، برادرم به اتاق عمل منتقل شد.
اهدای کلیه و کبد و نسوج دکتر ساناز دهقان رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این خصوص گفت: با اعلام رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی، وی از بیمارستان شهید مدنی به بیمارستان سینا منتقل و با تلاش کادر پزشکی دو کلیه ، کبد و نسوج محسن به چند بیمار نیازمند پیوند زده شد تا این بیماران فرصت دوباره ای برای ادامه زندگی پیدا کنند. بنابر این گزارش، پرونده این جنایت در دادسرای کرج تحت پیگیری است .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن