شهری

اهدای عضو ۲ بیمار مرگ مغزی مشهدی نجات‌بخش جان هفت نفر شد

کد خبر : 38337

اهدای اعضای بدن یک جوان ۲۱ ساله و یک بانوی ۳۴ ساله مرگ مغزی ساکن مشهد به بیماران نیازمند، جان هفت نفر را نجات داد.

به گزارش صبح مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه به نقل از مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی این دانشگاه گزارش داد: در هزار وبیست و سومین و هزار و بیست و چهارمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه، بیماران مرگ مغزی ” محمدرضا ارم” و “زهرا شیردلی” پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده شان در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفتند.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: بخشی از کبد زنده یاد محمدرضا ارم به مردی ۴۲ ساله ساکن بجنورد و بخشی دیگر به پسری ۱۰ساله ساکن استان گلستان پیوند خورد و به این بیماران زندگی دوباره بخشید.

وی اضافه کرد: قلب مرحوم ارم که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان امام رضا (ع) به زنی ۳۲ ساله ساکن طبس پیوند شد، قرنیه هایش برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد برای پیوند ارسال شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قسمتی از پوست مرحوم زهرا شیردلی نیز برای پیوند به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) ارسال شد.‌
واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن