پایتخت فرهنگ اسلامی

آیین اختتامیه مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات قران کریم مشهد برگزار شد

کد خبر : 21458

آیین اختتامیه مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات قران کریم مشهد مقدس با حضور حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی؛ آیین اختتامیه مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات قران کریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، سید خلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی، حجت الاسلام محمد صفرپور رییس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد و جمعی از قرآنیان و قرآن دوستان در محل جامعه الحسین مشهد برگزار شد.

با انس با قران به معارف عالی قران می رسیم
حجت الاسلام محمد صفرپور رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه مشهد مقدس دراین محفل قرانی ضمن تبریک ایام دهه کرامت از حضور پررنگ قرانیان در این مسابقات قدردانی کرد و افزود: مسابقات قران کریم از ۲۹ الی ۳۱ خرداد در دو بخش خواهران و برادران برگزار شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد مقدس در ادامه با بیان اینکه مسابقات قران کریم در بخش خواهران در ۷ رشته و در بخش برادران در ۸ رشته برگزار شده است؛ گفت: قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ کل قران کریم، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ چزء قران کریم، دعا خوانی و رشته اذان که مختص برادران است رشته های چهل و دومین دوره مسابقات قران کریم در مرحله شهرستانی بوده است.
حجت الاسلام صفرپور داوران این دوره از مسابقات را بیش از ۱۵ داور و پیشکسوت مشهدی عنوان کرد و در ادامه اظهار داشت: در عصری که دشمنان قران با هر وسیله ای در تلاش هستند که مردم را به ویژه نسل جوان را از قران دور کنند این حضور در قالب مسابقات قرانی، موجب ایجاد رنگ و بوی قرانی در جامعه می شود.
وی با بیان اینکه یکی از مباحث اساسی در سبک زندگی اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، ایجاد و انس گرفتن با قران کریم بوده است؛ گفت: با انس با قران به معارف عالی قران می رسیم.
رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک خراسان مشهد در ادامه بیان کرد: فعالیت های قرانی مجموعه اوقاف منحصر به مسابقات قران کریم نیست و فعالیت های قرانی دیگری از جمله طرح عظیم حفظ قران در قالب حفظ ترتیلی و حفظ موضوعی دارد که در حال اجرا است.

قرآن و عترت به عنوان پناهگاه، درمانگاه و دانشگاه برای ما انسان ها هستند
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری با بیان اینکه ما دو نوع قران صامت و قران ناطق داریم؛ افزود: قران صامت همان کتاب قران و قران ناطق، اهل بیت علیم السلام هستند.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شش وظیفه ما نسبت به قران کریم؛ اظهار داشت: اگر ما به این شش وظیفه عمل نکنیم، مشمول آیه ۳۰ سوره فرقان یعنی مهجور ماندن قران خواهیم شد.
وی ایمان و باور به قران کریم، تلاوت قران کریم، تدبر در قران کریم، عمل به قران کریم، تبلیغ قران کریم و دفاع از قران کریم شش وظیفه قران دوستان و قرانیان عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در ادامه با بیان اینکه اگر به این شش وظیفه عمل شود جامعه به سعادت می رسد و زمینه ساز ظهور می شود؛ افزود: ۲۳۶ هزار شهید دفاع مقدس محصول عمل به این شش وظیفه قرانی بوده است.
وی قران را کتاب هدایت بشر دانست و گفت: ما در این عالم بدون قران و عترت بی پناه هستیم و قرآن و عترت به عنوان پناهگاه، درمانگاه و دانشگاه برای ما انسان ها هستند که باید مرتبا به آنها مراجعه کنیم.
این سخنران با بیان اینکه ما باید در کلام اهل بیت و خدا تدبر کنیم ؛ اظهار داشت: بهترین راه تدبر در قران کریم مراجعه به کلام اهل بیت (ع) است و هیچ کلامی بالاتر از کلام خدا و اهل بیت (ع) نیست.
حجت الاسلام ‌ماندگاری در خصوص چهارمین وظیفه ما نسبت به قران کریم یعنی عمل به قران کریم بیان کرد: آیات متعددی از جمله آیه ۶۹ سوره نساء در مورد عمل به قران کریم آمده است و هر کس به سخن خدا و اهل بیت عمل کند قطعا سود می کند.
وی با تاکید بر تبلیغ قران گفت: فضای مجازی یکی از راه تبلیغ در زمینه های مختلف از جمله حجاب و عفاف، ازدواج قرانی، امر به معروف و .. است که افراد می توانند با مراجعه به قران آیات را تبلیغ کنند و افراد زیادی را در مسیر قرانی قرار دهند.
در ادامه این محفل قرانی بزرگ از نفرات اول تا سوم رشته های مختلف حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفط ۵ جزء، قرائت، ترتیل، دعاخوانی، اذان در دو بخش خواهران و برادران تجلیل شد.
گفتنی است؛ ابتدا علیرضا رضایی قاری حرم امام رضا(ع) با تلاوت آیات کلام الله محفل قرانی را نورانی کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن