اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

تشرف بیش از ۲۲۰ هزار زائر زیارت اولی محروم به حرم مطهر رضوی از ابتدای سال جاری

کد خبر : 14052

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار زائر محروم و زیارت اولی به همت آستان قدس رضوی در قالب «طرح مهر درخشان رضوی» به مشهد مقدس سفر و به حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام مشرف شدند.

به گزارش صبح مشهد، مصطفی خاکسار قهرودی ضمن اعلام این خبر، فراهم آوردن زمینه تشرف محبان محرومان و نیازمندان اهل بیت علیهم‌السلام به زیارت حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام را یکی از رسالت‌های معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی معرفی و خاطرنشان کرد: این معاونت از ابتدای سال جاری تاکنون زمینه تشرف بیش از ۲۲۰ هزار زائر محروم و نیازمند را با همکاری ارگا‌‌ن‌های امدادرسان همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج مستضعفان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هیئت رزمندگان اسلام و خیریه‌های فعال به حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام فراهم کرده است. وی با بیان اینکه این زائران به مدت ۳ روز در مشهد الرضا علیه‌السلام میهمان آستان قدس رضوی هستند، عنوان کرد: برای اعزام زائران زیارت اولی، شرایطی که البته قابل انعطاف نیز باشد تعریف شده است، تا در مبدا، انطباق با شرایط صورت بگیرد. این شرایط عبارتند از اینکه متقاضیان بالای ۴۰ سال سن داشته و تاکنون به مشهد مقدس سفر نکرده باشند یا از آخرین سفر آن‌ها مدت طولانی گذشته باشد. همچنین باید محرومیت آن‌ها محرز شود، البته برای بیماران خاص و صعب العلاج، ایتام و نخبگان محروم شرایط سنی برداشته شده و تنها محرومیت و زیارت اولی بودن مدنظر است. وی بهره‌مندی از وعده‌های کامل غذایی، اسکان در زائر شهر رضوی، حضور در میهمانسرای حضرت در یک وعده غذایی، شرکت در ویژه برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر را از جمله خدمات آستان قدس رضوی به زائران زیارت اولی معرفی و خاطرنشان کرد: روند ارائه خدمت‌ به زائران به صورت مستمر در حال نظارت و کنترل است. در تمامی محل‌های اقامت، ناظرانی از معاونت امداد برای نظارت و کنترل روند خدمات، کمیت و کیفیت پذیرایی حضور دارند و نواقص، انتقادات و پیشنهادات را منعکس می‌کند. خاکسار با اشاره به اینکه برای شناسایی و اعزام زائران محروم زیارت اولی به حرم بارگاه منو رضوی شرایطی قابل انعطاف تعریف شده است، عنوان کرد: از ابتدای تاسیس معاونت امداد مستضعفان در آستان قدس رضوی در اردیبهشت ماه سال ۹۵ تاکنون، این معاونت شرایط تشرف بیش از پانصدو پنجاه هزار تن از مشتاقانی که به دلیل مشکلات مالی توفیق تشرف به حرم مطهر رضوی را نداشته‌اند. تشرف بیش از ۲۲۰ هزار زائر زیارت اولی محروم به حرم مطهر رضوی
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار زائر محروم و زیارت اولی به همت آستان قدس رضوی در قالب «طرح مهر درخشان رضوی» به مشهد مقدس سفر و به حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام مشرف شدند. به گزارش آستان نیوز، مصطفی خاکسار قهرودی ضمن اعلام این خبر، فراهم آوردن زمینه تشرف محبان محرومان و نیازمندان اهل بیت علیهم‌السلام به زیارت حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام را یکی از رسالت‌های معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی معرفی و خاطرنشان کرد: این معاونت از ابتدای سال جاری تاکنون زمینه تشرف بیش از ۲۲۰ هزار زائر محروم و نیازمند را با همکاری ارگا‌‌ن‌های امدادرسان همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج مستضعفان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هیئت رزمندگان اسلام و خیریه‌های فعال به حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام فراهم کرده است. وی با بیان اینکه این زائران به مدت ۳ روز در مشهد الرضا علیه‌السلام میهمان آستان قدس رضوی هستند، عنوان کرد: برای اعزام زائران زیارت اولی، شرایطی که البته قابل انعطاف نیز باشد تعریف شده است، تا در مبدا، انطباق با شرایط صورت بگیرد. این شرایط عبارتند از اینکه متقاضیان بالای ۴۰ سال سن داشته و تاکنون به مشهد مقدس سفر نکرده باشند یا از آخرین سفر آن‌ها مدت طولانی گذشته باشد. همچنین باید محرومیت آن‌ها محرز شود، البته برای بیماران خاص و صعب العلاج، ایتام و نخبگان محروم شرایط سنی برداشته شده و تنها محرومیت و زیارت اولی بودن مدنظر است. وی بهره‌مندی از وعده‌های کامل غذایی، اسکان در زائر شهر رضوی، حضور در میهمانسرای حضرت در یک وعده غذایی، شرکت در ویژه برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر را از جمله خدمات آستان قدس رضوی به زائران زیارت اولی معرفی و خاطرنشان کرد: روند ارائه خدمت‌ به زائران به صورت مستمر در حال نظارت و کنترل است. در تمامی محل‌های اقامت، ناظرانی از معاونت امداد برای نظارت و کنترل روند خدمات، کمیت و کیفیت پذیرایی حضور دارند و نواقص، انتقادات و پیشنهادات را منعکس می‌کند. خاکسار با اشاره به اینکه برای شناسایی و اعزام زائران محروم زیارت اولی به حرم بارگاه منو رضوی شرایطی قابل انعطاف تعریف شده است، عنوان کرد: از ابتدای تاسیس معاونت امداد مستضعفان در آستان قدس رضوی در اردیبهشت ماه سال ۹۵ تاکنون، این معاونت شرایط تشرف بیش از پانصدو پنجاه هزار تن از مشتاقانی که به دلیل مشکلات مالی توفیق تشرف به حرم مطهر رضوی را نداشته‌اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن