اقتصادی

۴۱۱ تن گندم به صورت تضمینی در خراسان رضوی خریداری شد/ نگرانی کمبود کالاهای اساسی نداریم!

کد خبر : 20891

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: از آغاز خرید تضمینی گندم در این استان تا کنون ۴۱۱ تن گندم به صورت تضمینی در این استان از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش صبح مشهد، حمیدرضا نوری روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: خرید تضمینی گندم خراسان رضوی امسال از چهارم خرداد ماه در ۶۲ مرکز، کمیسیون خرید و انبارهای تعاون روستایی با پراکنش مناسب آغاز شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال از ۱۴۲ هکتار گندم دیم و ۱۳۰ هکتار گندم آبی کاشته شده در خراسان رضوی ۵۰۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود لذا خرید گندم تا پایان مهر ماه یعنی پایان فصل برداشت محصول از مزارع ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در خصوص پرداخت مبالغ خرید گندم نیز گفت: در حال برنامه ریزی در این زمینه هستیم و با توجه به اینکه پرداخت در استان‌های جنوبی به صورت یک جا و ظرف ۷۲ ساعت پس از خرید صورت می گیرد پیش بینی می‌شود که پرداخت مبالغ در خراسان رضوی هم به صورت یک جا باشد.

نوری افزود: امسال پیش بینی شده که ۱۴.۵ میلیون تن گندم در کشور تولید شود که دولت ظرفیت خرید ۱۱.۵ میلیون تن آن را دارد.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلو گندم معمولی ۱۷ هزار ریال و هر کیلو گندم دورون ۱۷ هزار و ۷۰۰ ریال است که البته در خراسان رضوی فقط گندم معمولی تولید می‌شود.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به توزیع کالاهای اساسی در ایام مختلف سال گفت: طی نوروز امسال افزون بر ۲۴ هزار تن شکر در خراسان رضوی توزیع شد و با توجه به برخورداری خراسان رضوی از شکر آماده توزیع از این استان ۲۰ هزار تن شکر به ۹ استان دیگر نیز ارسال شد.

نوری با اشاره به فعالیت هفت کارخانه قند در خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از هشت هزار تن شکر آماده تحویل و ۲۲ هزار تن شکر خام نیازمند تصفیه در کارخانه های استان خراسان رضوی وجود دارد و در این زمینه مشکل و کمبودی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: استان خراسان رضوی کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و شکر را به میزان کافی ذخیره دارد و نگرانی ای در این زمینه وجود ندارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن