اقتصادی

ارزش ذاتی ‌گشان ( سهام پدیده ) بسیار بالاتر از ارزش کنونی بازار است

کد خبر : 41322

ارزش ذاتی سهام گشان با توجه به ارزش دارایی های آن بسیار بالاتر از ارزش بازار آن است.

صبح مشهد– مدیرعامل گروه شرکتهای پدیده گفت: امروز ارزش بازار گشان در بازار سرمایه حدود ۲۸۰۰میلیارد تومان است که با توجه به ۲۰۰۰میلیارد تومان سود انباشته در حسابهای شرکت نمی تواند ارزش سایر دارایی های شرکت، ۸۰۰میلیارد تومان باشد.

مهندس سعید ورودی افزود: شرکت توسعه مالک ۵۲ درصد سهام شرکت ابنیه است که ارزش بازار سهام‌شرکت ابنیه در حال حاضر بر مبنای نرخ سامانه سناپ حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان و بر اساس نرخ معاملات توافقی حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان می شود.

وی ادامه داد: با محاسبه سهم شرکت توسعه از این دارایی ملاحظه می شود حداقل ارزش دارایی توسعه در حالت اول ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان و در حالت دوم ۷۸۰۰میلیارد تومان برآورد می گردد که با ۸۰۰ میلیارد تومان پیش گفته تعارض دارد.

ورودی تصریح کرد: با فرض ۷۸۰۰ میلیارد تومان ارزش دارایی های شرکت، حداقل ارزش ذاتی سهام گشان حدود ۵۲۵۰ تومان می گردد که با ارزش معاملاتی امروز تفاوت قابل توجهی دارد.

وی افزود: علاوه بر ارزش روز سهام ابنیه، یکی دیگر از دارایی های بالقوه گشان پروژه عظیم کیش است که اگر بخواهیم منافع حاصل از اجرای پروژه را فقط در بخش اقامتی آن محاسبه کنیم با توجه به میزان ۳۵۰ هزار متر مربع اقامتی مفید و متوسط قیمت فروش آپارتمان در جزیره کیش که حدود ۷۰ میلیون تومان قابل دستیابی است و با برآورد ۱۴ هزار میلیارد تومان هزینه های ساخت، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سود در آینده می تواند از این پروژه تحصیل گردد.

به گفته ی مدیرعامل گروه شرکتهای پدیده، سهم گشان از این سود ۵۲ درصد است لذا ملاحظه می گردد که سهامداران محترم گشان مالک چه ثروتی هستند و لازم است در زمان معاملات خود در بازار سرمایه به آن توجه کنند.

مدیر عامل شرکت توسعه در ادامه به افزایش سرمایه گشان اشاره کرد و افزود: به دلیل محدودیت هایی که سازمان حسابرسی در توزیع یا تبدیل به سرمایه بخشی از حقوق مالکانه تلفیقی از جمله صرف سهام خزانه ایجاد نموده بود،
در سال گذشته موفق به تبدیل سود انباشته شرکت به سرمایه نشدیم و لیکن با توجه به پاسخ پرسش های فنی شماره ۱۱۸ سازمان حسابرسی این محدودیت برداشته شده و امکان تبدیل حدود ۷۵۰ میلیارد تومان صرف سهام خزانه که در صورتهای مالی تلفیقی ملاحظه می گردد، فراهم گردیده است.

مهندس ورودی خاطر نشان ساخت: با توصیه هیات مدیره محترم شرکت، افزایش سرمایه از این محل نیز در دستور کار قرار گرفته است.
بدیهی است پس از طی مراحل قانونی افزایش سرمایه ۴۰۰درصدی فعلی که هم اکنون منتظر اعلام نظر بازرس قانونی است، تبدیل صرف سهام‌خزانه به سرمایه نیز انجام خواهد شد.
سهام پدیده شاندیز
منبع: روابط عمومی گروه شرکتهای پدیده

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن